مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به حرکت و جهش خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان که در ماه‌های اخیر صورت گرفته مسوولان علاوه بر توسعه اقتصادی باید توسعه فرهنگی را هم مدنظر قرار دهند.

محمدرضا دلیری روز دوشنبه در سومین نشست کارگروه پیش‌ بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ستاد استانی بازآفرینی شهری که در دادگستری استان برگزار شد افزود: با توجه به گسترش مهاجرت و حاشیه‌ نشینی تلاش برای توسعه فرهنگی ضرورت دارد که دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی گفت: خراسان جنوبی به واسطه شاخص‌های امنیتی که دارد، جزو استان‌های امن کشور است که بیانگر تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و همکاری مردم است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، مسایل و آسیب‌های اجتماعی یکی از تهدیدات در این استان است که اگر مهار نشود امنیت را به مخاطره خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: در حوزه توسعه متقارن شهر و روستا مسایل اجتماعی باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

دلیری افزود: متاسفانه شاهد برخی تکانه‌های اجتماعی در حاشیه شهر و روستاها هستیم که اگر نتوانیم با نگاه کاربردی به آن توجه کنیم قطعا امنیت اجتماعی به مخاطره می‌افتد.

وی یادآور شد: براساس آمار تهدید حوزه اجتماعی در روستا به مراتب از شهرها بیشتر است که نیازمند اهتمام همه دستگاه‌های متولی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی مناطق روستایی شاهد بروز اختلافات قومی و قبیله‌ای هستیم که بعضا به تعارض ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی اختلافات برای ممیزی مراتع است گفت: با توجه به نزول رحمت الهی مساله حقابه رودخانه‌های فصلی باید با ورود کارشناسانه دستگاه‌ها مرتفع شود.