مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در مجموع در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۹۳ نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خونگیری در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاین مراجعه کردند که ۲۳۳ نفر موفق به خوندهی شدند.

ابراهیم میری مقدم  کرد: در روز تاسوعای سال گذشته ۲۰۹ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر واجد شرایط اهدای خون بوده‌اند.

وی افزود: در سال جاری، ۱۰۵ نفر مراجعه کرده که ۹۷ نفر مرد و ۸ نفر زن بوده‌اند و ۸۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در روز عاشورای امسال ۱۸۱ نفر به مراکز اهدای خون طبس، قاین و بیرجند مراجعه کرده که از این تعداد، ۱۳۲ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند و ۱۴۴ نفر خون اهدا کردند.

میری مقدم ادامه داد: در روز عاشورای سال گذشته ۲۷۰ نفر به مراکز اهدای خون طبس، قاین و بیرجند مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی افزود: در مجموع در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۹۳ نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خونگیری در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاین مراجعه کردند که ۲۳۳ نفر موفق به خوندهی شدند.

میری مقدم با اشاره به اینکه پویش نذر خون امسال تا اربعین حسینی ادامه دارد، یادآور شد: به علت عمر محدود گلبول‌های قرمز، عزاداران در روزهای مختلف تا اربعین، برای اهدای خون مراجعه کنند.