فرماندار فردوس گفت: وزش باد شدید و توفان در این شهرستان به ۳۰ درصد باغ‌های پسته به میزان ۲ هزار هکتار خسارت جدی وارد کرده است.

حمید حلاج مقدم روز سه‌شنبه میزان ریالی خسارت به درختان پسته را یک هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: یک هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های انار شهرستان نیز به مبلغ ۷۶۵ میلیارد ریال از توفان خسارت دید.

وی گفت: پنج هکتار از باغات عناب به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال و نیز به سازه و محصول ۱۷ واحد گلخانه مبلغ ۴ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال خسارت‌هایی وارد شده است.

فرماندار فردوس اظهار داشت: توفان همچنین سه هزار و ۹۰۰ میلیون ریال به باغات و تاسیسات شهری شهرداری فردوس، چهار هزار و ۲۰ میلیون ریال به باغات، گلخانه و تاسیسات شهری شهرداری اسلامیه و ۳ هزار میلیون ریال به سایر اماکن شهری و روستایی خسارت وارد کرد.

وی افزود: در مجموع توفان هفته گذشته در این شهرستان ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و تاسیسات شهری خسارت وارد کرده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته جاری متاثر از بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه وزش باد شدید ادامه دارد که همراه با خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی استان است.