استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با راه‌اندازی و آغاز فعالیت واحدهای اقتصادی، نکته مهم توجه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

حمید ملانوری روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان برگزار شد، گفت: بیمارستان طبس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت زغال‌سنگ پروده احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوعی که بارها و در جلسات متعدد عنوان شده، این است که استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد که باید به عنوان یک فرصت برای استفاده از همه آنها برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به این هدف باید نسبت به شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اقدام کرد و با کمک دولت توسعه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را رقم زد.

وی افزود: این کار در نهایت رفاه عمومی و امنیت پایدار را به همراه دارد.

ملانوری گفت: سرمایه‌گذاری که از ذخایر استان که ثروت مردم است، استفاده می‌کند، باید مابه ازای آن به نیازهای ضروری و مسایل اجتماعی منطقه هم توجه داشته باشد.

وی افزود: یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی استان شرکت زغال‌سنگ طبس است و صدر تامین از شرکت های زیرمجموعه شستا در این حوزه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: معادن زغال‌سنگ غنی و باکیفیت استان، ثروتی است که در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به جهت همراهی‌هایی که در این زمینه داشته است، گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفت، صدر تأمین، شستا و مدیرعامل شرکت پروده طبس با پیشنهاد ما مبنی بر احداث بیمارستانی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این واحد در طبس موافقت کردند.

وی ادامه داد: کار در وهله اول با احداث اورژانس آغاز شد که اکنون در حال اجراست و امروز نیز کلنگ احداث یک بیمارستان جدید به زمین زده شد.

ملانوری گفت: زغال‌سنگ پروده برای شروع کار این بیمارستان ۴۰ میلیارد تومان تعهد کرده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تکمیل و تجهیز آن را متقبل شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان طبس به جهت موقعیت جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران متعدد و گردشگری در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، نیازهای زیادی دارد که در قالب طرح‌های جدید، برای رفع آنها اقداماتی انجام می‌شود.

وی گفت: برای پوشش‌دهی بخشی از نیازهای شهرستان طبس، احداث یک واحد اورژانس لازم بود که عملیات اجرایی آن آغاز و بیمارستان هم که امروز کلنگ‌زنی شد که خواهد توانست پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.