استاندار خراسان جنوبی خواستار تداوم طرح احداث مسکن محرومان در استان شد و گفت: ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر برای محرومان واقشار کم درآمد استان مورد نیاز است.

ب حمید ملانوری  در آیین بهره‌برداری از واحدهای مسکن اقشار کم‌درآمد و مقاوم‌سازی شده کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور  محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و به یادبود رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: تامین مسکن از اصلی‌ترین نیاز مردم است که این اقدام در دولت تدبیر و امید در تأمین مسکن محرومان و  اقشار کم درآمد موجب امید شده است.

وی از تلاش رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در تامین مسکن اقشار کم درآمد قدردانی کرد و اظهار داشت: در راستای امضای تفاهم‌نامه سفر دکتر نوبخت به استان مقرر شد ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان و اقشار کم درآمد در خراسان جنوبی ساخته شود که در ۲ سفر وی به خراسان جنوبی در دی ۹۸ و خرداد ۹۹، در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر از ۱۱ هزار واحد تفاهم‌نامه مسکن محرومان استان افتتاح شد افزود: کلید یک واحد به نیابت از همه مالکان به همسر شهید کوشه تحویل شد.

وی گفت: سه هزار واحد باقی‌مانده مسکن محرومان استان در دست ساخت است که تا چهار ماه آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و به مالکان آن تحویل می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه در قالب برنامه ساخت مسکن اقشار کم درآمد، احداث پنج هزار واحد در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است افزود: از این تعداد، در ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل شده و مابقی در حال اجراست و به زودی تکمیل شده و تحویل صاحبان آن می‌شوند.

وی از رییس سازمان برنامه و بودجه خواست برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای ساخته شده شامل راه دسترسی و اجرای شبکه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب، اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی ابلاغی به استان نیز می‌تواند، راهکار مناسبی در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این زیرساخت‌ها باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون با همت همه دستگاه‌های متولی در راستای تأمین مسکن ایمن اقشار کم‌درآمد و محروم، اقدامات خوبی در خراسان جنوبی صورت گرفته است.