۶۴ طرح عمرانی و اشتغالزا همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان سرایان افتتاح شد.

فرماندار سرایان روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: برای این تعداد طرح ۹ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات اشتغالزایی هزینه شده است.

محمدابراهیم رسولی مقدم افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند و برای ۲۴۸ نفر شغل پایدار ایجاد شد.

وی احداث و تجهیز پارک در روستای عشایری چاه تریخی با مساحت چهار هزار مترمربع، راه‌اندازی پمپ بادی آبکش در روستای چاه پنیری، روشنایی بلوار سفیر امید شهر سه قلعه، کارگاه تراش سنگ‌های نیمه قیمتی به نمایندگی از ۱۸۰ پروژه کمیته امداد، آسفالت پنج هزار متر از معابر روستای کامرود و ۵۷ پروژه در بخش کشاورزی را از مهمترین طرح‌های افتتاحی شهرستان در پنجمین روز از دهه فجر ذکر کرد.

رسولی مقدم بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی دبستان نشاط روستای چاه پنیری و بند نو به مساحت ۵۴ مترمربع و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

محمدصادق معتمدیان صبح روز گذشته(سه‌شنبه) در سفر به سرایان چندین پروژه عمرانی را افتتاح و سپس به شهرستان فردوس سفر کرد وی همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس سفر کرد.

معتمدیان در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قاینات سفر کرد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

شهر سرایان مرکز این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.