معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تعطیلی یک واحد غیرمجاز طب سنتی در بیرجند خبر داد و گفت: انجام مداخلات درمانی بدون تخصص لازم، عواقب خطرسازی را به دنبال دارد.

، علی اکبر اسماعیلی افزود: در ادامه بازدیدهای مستمر واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه در معیت نماینده پلیس اماکن، یک واحد غیرمجاز طب سنتی شناسایی و تعطیل شد.

وی گفت: این مرکز بدون اخذ مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح و تاییدیه وزارت بهداشت و با مدارک غیرمرتبط از موسسات نامعتبر خارجی، اقدام به ماساژ درمانی و حجامت کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مردم توصیه کرد از مراکز دارای مجوزهای قانونی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از مراجعه به افراد یا مراکز فاقد مجوز خودداری شود.

وی با تاکید بر توجه مردم به مجوز چنین مراکزی گفت: مردم برای اطمینان از صحت کار مراکز ارائه دهنده این گونه خدمات، می‌توانند به معاونت درمان دانشگاه یا شبکه‌های بهداشت و درمان مراجعه کنند.

اسماعیلی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا شماره‌های ۳۲۳۸۱۳۱۱ – ۳۲۳۸۱۳۱۸ – ۳۲۳۸۱۳۳۹ مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام تا پیگیری شود.