معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتخاب اثر دو هنرمند بیرجندی در میان طرح‌ها و متون پذیرفته‌شده در هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی خبر داد.

سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: هیأت‌انتخاب بخش نمایش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب کودک و نوجوان متشکل از  شادی پورمهدی، ماندانا کریمی و حسین فدایی‌حسین پس از ارزیابی ۹۷ نمایشنامه و طرح متقاضی حضور در این بخش و بررسی طراحی عروسک‌ها و ایده‌های اجرایی، ۴۱ متن را برای مرحله ارزیابی اجرایی معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش نمایش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب کودک و نوجوان ، «ماهی عجیب» به نویسندگی و کارگردانی شیدا برادران‌بزاز و «مَلِّـه» به نویسندگی سیدمهدی حسینی و کارگردانی سیدمهدی حسینی  و سامان ضابطی از بیرجند پذیرفته شده اند.

گفتنی است ستاد برگزاری جشنواره با تأکید بر رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و اصول پیشگیری از بیماری کرونا از تمام گروه‌ها و تلاشگران نمایش عروسکی انتظار دارد به جهت حفظ سلامت اعضای گروه، در تمام مراحل تولید اثر التزام کامل به شیوه‌نامه جشنواره را سرلوحه فعالیت جمعی خود قرار دهند.

لازم به ذکر است گروه‌های پذیرفته شده در این مرحله تا ۱۰ آذرماه سال جاری برای تولید و آماده‌سازی اثر خود فرصت خواهند داشت.