در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مطرح شد:

اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی از کشور آفریقای جنوبی جهت آغاز عملیات احداث دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی

 

در این جلسه آقای جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از همه مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا نهایت همکاری و مساعدت را در کوتاه ترین زمان ممکن جهت اجرای این پروژه با سرمایه گذار داشته باشند.

در ادامه آقای ماسیملیانو ورنالئونه رئیس بخش توسعه کسب وکار بین المللی شرکت فیلان انرژی گفت: این شرکت طی سه سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار در حوزه انرژی های نو سرمایه گذاری کرده و در سال ۲۰۱۶ بزرگترین نیروگاه خورشیدی را در آفریقا احداث نموده است. وی اذعان نمود: پیگیری و جدی بودن مسئولین استان خراسان جنوبی به ما امید می دهد که مسیر درستی را در پیش رو داریم و آینده خوبی خواهیم داشت و ما مصمم به اجرای این پروژه هستیم و تا یک ماه آینده وارد فاز اجرایی می شویم. وی افزود: خراسان جنوبی اولین استان در ایران خواهد بود که در آن پروژه شروع خواهیم کرد و نگاه بین المللی خواهیم داشت و این پروژه کوچکی است ولی از مهمترین پروژه ها در ایران خواهد بود چون شروع ما در ایران از اینجا است. وی تأکید کرد: پیمانکار این شرکت حدود یک ماه آینده پروژه نیروگاه ۱۰ مگاواتی خوسف را شروع خواهد کرد و پس از آن عملیات اجرایی پروژه یروگاه ۱۰ مگاواتی واقع در شهرستان سربیشه شروع خواهد شد. وی افزود: برای این دو پروژه قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با وزارت نیرو منعقد شده است و گزینه های دیگری در شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و اسدیه در دست اقدام داریم که برای اخذ استعلامات واگذاری اراضی در حال پیگیری هستیم.

سپس آقای موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری عنوان نمود: مساعدت و همکاری لازم را در خصوص تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان انجام خواهیم داد.

در ادامه آقای آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز با استقبال از  این سرمایه گذاری بیان داشت: مجوزهای لازم در خصوص دو پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات در خوسف و سربیشه صادر شده است و در خصوص اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی قطعاً هیچ مشکلی در حوزه زیست محیطی وجود ندارد.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله