#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار راه‌اندازی پویشی مانند پویش کشوری “از خانه بخریم” در این استان شد.

ناصر نبی‌زاده در نشست هم‌اندیشی درخصوص ظرفیت‌ها و چالش‌های فروشگاه‌های اینترنتی که با حضور فعالان این حوزه و مسوولان مرتبط برگزار شد، افزود: انتشار این پویش به معرفی فروشگاه‌های اینترنتی و توسعه فرهنگ خرید غیرحضوری کمک شایانی خواهد کرد.

وی به تاکیدات استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: در شورای اطلاع رسانی استان و کمیته تبلیغات ذیل این شورا نیز به طور جدی به بحث فروشگاه‌های اینترنتی پرداخته‌ایم.

مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه بخش زیادی از انتقال بیماری در رفت و آمدهای غیرضروری ایجاد می‌شود اضافه کرد: هرچه استفاده از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی افزایش یابد، شاهد کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه بستر اصلی شورای اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی است گفت: در همین راستا گزارشی از موارد مطرح شده را به شورای اطلاع رسانی ارائه خواهیم کرد.

نبی‌زاده با بیان اینکه کوشش ما گسترش فرهنگ خرید اینترنتی است ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اینکه متولی این موضوع نبود اما با تولید محتوا و طرح خرید غیرحضوری در بنرهای اطلاع رسانی، گسترش این فرهنگ را دنبال کرد.

وی از صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی درخواست کرد با تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی نسبت به معرفی کسب و کار خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به معرفی این فروشگاه‌ها به کارکنان ادارات اقدام کنند و ارزیابی فروشگاه‌های اینترنتی توسط این ۲ دستگاه اجرایی نیز بر گسترش فعالیت‌های آنان تاثیرگذار خواهد بود.

فعالان و مدیران تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان خراسان جنوبی نیز در این نشست به ارائه نظرات خود پرداختند.

نبود پیک در بیرجند، تاثیر هنرمندان و فرهیختگان در توسعه فرهنگ استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی، نقش رسانه‌ها و روزنامه‌های استان در معرفی این فروشگاه‌ها، عرضه کالای تنظیم بازار در فروشگاه‌های اینترنتی و لزوم نظارت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بر فعالیت این فروشگاه‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ۱۰ فروشگاه اینترنتی مجاز در این استان فعال است.