مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: حوادث در استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته و از ۱۸۸ مورد حادثه گزارش شده، ۹۵ مورد جاده ‌ای بوده است.

 محمدرحیم شهریاری افزود: ۱۴ مورد حادثه شهری، ۲۰ مورد مراجعه حضوری، هفت مورد حادثه کوهستان، هفت مورد حادثه توفان، ۴۳ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد زلزله و یک مورد دریایی – ساحلی از دیگر حوادث گزارش شده به جمعیت هلال احمر بوده است.
وی با اشاره به توفان آخرین روزهای سال گذشته که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر شهرستان های فردوس، بشرویه و طبس را درنوردید، تصریح کرد: در این حادثه به ۲ هزار و ۵۳۶ نفر خدمات ارایه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مجموع حادثه دیدگان را در این مدت سه هزار و ۶۹۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۹۱ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی، ۳۶۰ نفر در حوادث جاده، ۷۰ نفر با مراجعه حضوری به پایگاه های امداد و نجات، ۲۷ نفر در حوادث شهری، هفت نفر در حواداث کوهستان و یک نفر غرق شدگی خدمات ‌رسانی شدند.
وی با اشاره به اینکه تمرکز این طرح بر حوادث جاده ای است افزود: تعداد حادثه دیدگان حوادث جاده نیز نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد افزایش داشته که در این حوادث ۱۵ مورد عملیات رهاسازی انجام صورت گرفت.
شهریاری گفت: ۲ هزار و ۲۹۳ نفر در این مدت اسکان اضطراری یافتند که بیشتر این افراد مربوط به حادثه توفان با ۲ هزار و ۱۲۰ نفر، در مرتبه بعدی سیل و آبگرفتگی با ۱۲۴ نفر و بقیه افراد با مراجعه حضوری به پایگاه های امداد و نجات بین شهری از خدمت اسکان اضطرای بهره مند شدند.
وی از اعزام ۲۶۱ تیم به محل حوادث خبر داد و گفت: ۶۹۶ نیروی امدادی به حادثه دیدگان امداد رسانی کردند که با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در دوره قبل همراه بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۸ اسفند سال گذشته در ورودی شهر های استان با هدف کاهش سوانح جاده‌ای برپا شد افزود: بیش از ۱۸۴ هزار مسافر به این پست ها مراجعه کردند.
وی تصریح کرد: یکهزار و ۱۹۲ نفر روز جوانان هلال احمر در این طرح مشارکت داشتند و در شهرهای بیرجند، طبس و قاین ۶ تیم سیار سحاب (سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) به ۲ هزار و ۷۳۵ نفر خدمات اولیه امدادی ارایه کردند.
شهریاری به جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان سیل در ۲۳ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: همراه با سنجش فشار خون و خدمات اولیه امدادی در ایستگاه های سلامت به ۲۵ هزار و ۹۳۴ نفر، آموزش هایی در راستای مقابله با اعتیاد و ایدز در قالب طرح پیمان به مسافران ارایه شد.
وی ادامه داد: در این مدت ۵۷ هزار و ۷۴۱ نفر با حضور در ۱۶ ایستگاه دوستدار ضمن مشارکت در برنامه های متنوع شامل مسابقه نقاشی صلح و دوستی و طرح های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد این ایستگاه ها بهره مند شده اند و ۱۱ خیمه نماز در پست های ایمنی و سلامت برپا شد که سه هزار و ۶۲۵ نفر از این خیمه ها استفاده کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی اجرایی شده که ۹۶ هزار و ۱۲۳ نفر از مسافران در خراسان جنوبی به این کمپین ملحق شدند.
وی به توزیع چهار هزار و ۵۰۰ جعبه کمک های اولیه با مشارکت بانک آینده اشاره کرد و افزود: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافران تاکنون ۱۴۶ هزار و ۴۹۵ بسته فرهنگی شامل نقشه، بروشور و سایر محصولات آموزش و انگیزشی بین مسافران نوروزی توزیع شد.
شهریاری اظهار داشت: همچنین روز طبیعت اعضای جوانان هلال احمر در ورودی شهرهای استان و اماکن گردشگری با هدف فرهنگ سازی و احترام به طبیعت و مشارکت محیط زیست به توزیع کیسه زباله بین گردشگران نوروزی پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله