شهردار بیرجند گفت: طرح پیشنهادی شهرداری برای احداث چهارشنبه بازار در جلسه رسمی امروز شورای شهر بیرجند مطرح و تمامی اعضا بدون نظر مخالف با این طرح موافقت کردند و این پروژه به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

محمدعلی جاوید صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر بیرجند با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات ترافیکی، فضای کم، نداشتن پارکینگ، نبود زیرساخت کافی، مکان نامناسب و عدم امکان کنترل کیفیت و کمیت از مشکلات چهارشنبه بازار فعلی است که مورد اعتراض شهروندان، پلیس راهور، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های نظارتی واقع شده است.

وی افزود: در مکان‌یابی جدید سعی شده مکانی انتخاب شود که مشکلات جدید را به حداقل برساند لذا پس از بررسی مکان‌های مختلف اعم از پارک جنگلی، گزینه میدان بار قدیم شهرداری واقع در بلوار مسافر در محدوده مهرشهر به مساحت حدود هفت هکتار که بیش از ۲.۵ برابر مکان فعلی چهارشنبه بازار وسعت دارد به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای این موضوع به شورای شهر بیرجند پیشنهاد شد.

شهردار بیرجند گفت: در این طرح تمامی زیرساخت‌های لازم برای عرضه محصولات با تاکید بر استفاده از محصولات محلی در راستای حمایت از تولیدکننده، مصرف‌کننده و تنظیم بازار از جمله تعداد ۲۶۰ غرفه که قابلیت عرضه برای بیش از ۶۰۰ فروشنده را فراهم می‌کند و همچنین پارکینگ کافی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فضاهای کنترلی و خدماتی و سایر فضاهای مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

جاوید اشتغال ایجاد شده در این بازار را با توجه به زیرساخت‌های باکیفیتی که در این بازار ایجاد می‌شود از نوع پایدار دانست و بیان کرد: این بازار مهمترین فضا برای تولیدکنندگان محلی و عرضه محصولات دست اول است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پیش‌بینی شده از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای اجرای این طرح ۱.۵ میلیارد تومان است عنوان کرد: امیدواریم پس از انجام عملیات کلنگ‌زنی که در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود این پروژه تا قبل از دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله