#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به موج دوم کرونا نیاز است در ادارات و مکان‌های عمومی دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت و از ورود افراد به داخل ادارات و مکان‌های دیگر بدون ماسک جلوگیری شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: همه باید به کنترل و مهار این بیماری کمک کنیم و بهترین راه رعایت نکات بهداشتی است.

وی درخصوص وجود تهدیدات فضای سایبری در استان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از حمله فضای سایبری به دستگاه‌های قضایی استان مشاهده نشده است اما وظیفه داریم برای امنیت زیرساخت‌ها نهایت تلاش را انجام دهیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اگر بسترهای ایمن ساز و زیرساخت‌های لازم فراهم نشود ممکن است از ناحیه دشمنان دچار آسیب‌های زیادی شویم.

وی افزود: تامین امنیت زیرساخت‌های دادگستری و سازمان‌های تابعه در فضای سایبری و رصد کمبود و کاستی‌ها در این حوزه مورد تاکید فراوان است تا مشکلات رفع شود.

حمیدی اظهار داشت: باید از امکانات انفورماتیک مورد نیاز جامعه به بهترین وجه استفاده کنیم تا هم امنیت لازم برای زیرساخت‌ها فراهم شود و هم مردم کمتر رفت و آمد و هزینه کنند.

وی بیان کرد: با هوشمندسازی قوه قضاییه در بحث فضای مجازی در تلاشیم امنیت مردم را نیز در این فضا تامین کنیم چراکه امنیت مساله بسیار ضروری و مهم است و باید پیش بینی و پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی به معرفی دادستان‌های جدید در استان اشاره کرد و گفت: برخی از این دادستان‌ها از شهری به شهر دیگر منتقل شدند که تجربیات و دانش قضایی خود را در شهر جدید به کار خواهند گرفت.

وی افزود: هدف از این جابه‌جایی‌ها این است که با تبادل دانش قضایی و تجربیات همکاران، خدمات‌رسانی به مردم آسان‌تر شود و مردم از آنچه در شان آنان است در دستگاه قضایی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: این جابه‌جایی‌ها بدون شک به نفع مردم و دستگاه قضایی است چراکه معتقدیم اگر دادستان‌ها به خوبی وظایف درون سازمانی و برون سازمانی را انجام دهند خیلی از مشکلات و معضلاتی که امروز مردم با آن درگیر هستند، رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: خیلی از مشکلات مردم در ارتباط با حقوق عامه است که نقش دادستان‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

امروز ۶ دادستان و ۲ رییس حوزه قضایی خراسان جنوبی معرفی شدند.

با حضور رییس کل دادگستری استان و روسای دادگاه‌های شهرستان‌های استان روز شنبه در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس، دادستان شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه ، قاینات، نهبندان، سربیشه و روسای حوزه قضایی بخش‌های دستگردان و نیمبلوک معرفی شدند.