#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ورود ناپایداری‌ها و روی دادن ۲ پدیده طوفان و بارندگی شدید در ۴۸ ساعت گذشته به ۸۳ نفر گرفتار سیلاب در استان امدادرسانی شد.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: در این مدت ۱۴ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند که بلافاصله عملیات تخلیه توسط امدادگران آغاز شد.

وی ادامه داد: این بارندگی‌ها سبب ریزش کوه و عبور آب در سه محور مواصلاتی استان در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان شد که تردد برای ساعاتی با کندی همراه بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در این مدت شاهد خسارت به باغات و مزارع شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و طبس بودیم که میزان خسارت توسط تیم‌های ارزیاب در دست بررسی است.

وی از قطعی آب شرب ۲ روستا در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: بلافاصله آب مورد نیاز روستاها از طریق تانکر تامین شد و در بحث زیرساخت‌ها با توجه به اطلاع رسانی قبلی خوشبختانه خسارتی را شاهد نبودیم.

میرجلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه استان‌های همجوار خراسان جنوبی هم تا روز چهارشنبه شاهد ناپایداری‌های جوی خواهند بود اظهار داشت: مردم حتما از سفرهای غیر ضرور خودداری و قبل از سفر نسبت به مسیر مورد نظر اطلاع کافی را داشته باشند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی  هم روز یکشنبه اعلام کرد: با توجه به شدت بارش‌های رگباری امروز تا فردا (دوشنبه) وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالا سیلابی شدن مسیل‌ها در نقاطی از مرکز و نیمه شمالی استان می‌تواند سبب ایجاد خسارت شود و  این شرایط جوی در استان تا اواسط هفته جاری ناپایدار است.