#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

جلسه کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان با هدف رصد شایعات، ابهامات و پرسش ها در محل سالن کنفراس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

ناصر نبی زاده ۲۲ اسفندماه سالجاری در این جلسه بیان داشت: برخی اطلاعات کذب متأسفانه موجب ایجاد التهاب و ناآرامی در فضای روحی و روانی جامعه شده است که در این رابطه باید با استناد به دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به انعکاس اقدامات آمارها و آخرین وضعیت بیماری در رسانه‌ها اقدام شود.

وی پیرو مصوبات شورای اطلاع رسانی استان به شایعه‌سازان فضای مجازی هشدار داد و گفت: با شایعه‌سازان و کسانی که بخواهند با امنیت روانی و مردم در فضای مجازی و رسانه‌ای بازی کنند، برخورد خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه رسانه‌ها و پایگاه های خبری استان تاکنون تلاش‌های خوب و مؤثری در این زمینه داشته‌اند تصریح کرد: انتظار است با هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر تمام تلاش خود را برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا متمرکز کنند.

نبی زاده یادآور شد:همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موظفند در راستای اطلاع‌رسانی صحیح و موثق برای ریشه‌کنی بیماری کرونا در سطح دستگاه‌های متبوع و حتی‌المقدور اطلاع‌رسانی به عموم با رعایت استناد و بهره‌گیری از مطالب محتوایی دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان ضمن ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی و تبلیغات، خواستار ایجاد انسجام و وحدت رویه در اطلاع‌رسانی و تبلیغات راجع به ابعاد مختلف بیماری کرونا شد و بر لزوم تقویت جریان اطلاع‌رسانی و آموزشی هدفمند موثر و سنجیده درباره بیماری کرونا تأکید کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از شرکت کنندگان به ارائه نقطه نظرات و پبشنهادات خود در زمینه هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر برای اطلاع رسانی و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.