#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

– مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت:بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا شهرهای مختلف کشور به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند که اماکن ورزشی دارای رشته‌های انفرادی در مناطق سفید از امروز( سه‌شنبه) فعال شدند که شهرستان زیرکوه از جمله این مناطق است.

حسن عزیزی افزود: در خراسان جنوبی، زیرکوه به عنوان تنها شهرستان سفید اعلام شده است و شهرستان‌های درمیان و سربیشه در منطقه زرد هستند و بقیه شهرستان‌ها در منطقه قرمز قرار دارند.

وی اظهار داشت: از امروز شانزدهم اردیبهشت ماه جاری تمامی اماکن و فضاهای ورزشی دولتی و خصوصی در شهرستان زیرکوه در رشته‌های انفرادی غیرگروهی مثل تنیس‌ روی میز، شطرنج، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، اسکیت، دوومیدانی، تیراندازی، گلف، کوه‌نوردی که از رشته‌های وررشی کم‌خطر به لحاظ کرونا محسوب می‌شوند فعال می‌شوند.

وی یادآور شد: رشته‌های ورزشی کم‌خطر یاد شده تنها در منطقه سفید که توسط ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود امکان فعالیت دارند، همچنان همه اماکن دولتی و غیردولتی و خصوصی به غیر از زیرکوه که منطقه سفید اعلام شده تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد:در مناطق سفید صرفا رشته‌های انفرادی و غیرگروهی امکان فعالیت دارند اما قبل از آغاز فعالیت خود باید در سامانه وزارت بهداشت به نشانی  salamat.gov.ir ثبت ‌نام کرده و کد فعالیت دریافت کنند.

عزیزی گفت: همچنین مربیان رشته‌های ورزشی باید گواهی‌نامه سلامت را از اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی دریافت کنند که برای دریافت این گواهی باید در آزمونی که مربوط به نحوه مقابله با ویروس کرونا است شرکت کنند این آزمون ابلاغیه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: عفونت‌زدایی از اماکن قبل از ورود ورزشکاران از دیگر ملزومات بازگشایی اماکن ورزشی در مناطق سفید است، در اماکن ورزشی نباید تجمع شود و همه این اماکن با یک سوم ظرفیت در مدار خدمت قرار می‌گیرند تا فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شود.

وی اظهار داشت: افرادی که از اماکن ما در مناطق سفید استفاده می ‌نند در نخستین نوبت حضور خود باید برگه خوداظهاری سلامت را تکمیل کنند و این برگه گواهی می‌کند که فرد دچار بیماری های زمینه‌ای مثل فشارخون، قلبی و عروقی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مدیران و مربیان ما هم نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند، پایش وضعیت سفید، زرد و قرمز هر هفته انجام می‌شود و ممکن است زیرکوه هفته آینده وضعیت سفید نداشته باشد.