مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به ۲۶۱ روستای استان خراسان جنوبی با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان در سال جاری انجام می‌شود.

سید محمود هاشمی افزود: با احتساب این روستاها ضریب برخورداری از گاز طبیعی در روستاهای خراسان جنوبی به ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: تا ابتدای سال ۱۳۹۷ و پس از ۱۱ سال از تاسیس شرکت گاز استان خراسان جنوبی، این استان با تعداد ۲۹۳ روستا به عنوان یکی از چهار استان کم‌برخوردار در حوزه گازرسانی با ۳۵ درصد جمعیت روستایی برخوردار زیر پوشش گاز طبیعی قرار داشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز طی سه سال گذشته با اتصال یک هزار و ۱۱۱ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی به یک هزار و ۴۰۴ روستا و جمعیت روستایی برخوردار به ۹۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر تمامی ۳۲ شهر خراسان جنوبی از گاز طبیعی برخوردار هستند و مجموع ضریب برخورداری جمعیت شهری و روستایی استان ۹۷ درصد است.

هاشمی اظهار داشت: در زمینه گازرسانی به روستاها توانستیم با گازرسانی به ۶۳۴ روستا در یک سال (سال ۹۹) یک رکورد بی‌سابقه را به نام شرکت گاز استان خراسان جنوبی ثبت کنیم.

وی گفت: براساس گزارش دریافتی از شرکت ملی گاز ایران، سال گذشته بیشترین مقدار شبکه گازرسانی اجرا شده بین شرکت‌های گاز استانی به میزان ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: همچنین این شرکت نگاه ویژه‌ای به بهره‌مندی واحدهای صنعتی و تولیدی از این نعمت خدادادی داشته است و طی سه سال گذشته یک هزار و ۱۴۲ واحد صنعتی و تولیدی استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: تا پایان امسال به ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان گازرسانی می‌شود و ۹۷ درصد واحدهای صنعتی استان به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند.

هاشمی با اشاره به گازرسانی ۲۷۳ واحد صنعتی در سال گذشته اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در خراسان جنوبی زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند و در مجموع ۹۰ درصد صنایع استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه دارد و ۴۱ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

در حال حاضر ۲۹۱ هزار و ۱۱۷ مشترک گاز طبیعی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۱۹۶ هزار و ۷۴۳ مشترک شهری و ۹۴ هزار و ۳۷۴ مشترک روستایی هستند.