#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

نهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با حضور مدیر کل  دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداریبرگزار شد.

بهاری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه با اشاره به این که از ۳۰ فروردین بخشی از محدودیت های تردد بین استان ها برداشته خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا باید در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی این موضوع که جزئی از رسالت این کمیته نیز می باشد ، کار کرد. وی با بیان این که باید تلاش ها برای حساس سازی جامعه نسبت به ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی ادامه یابد، خاطرنشان نمود: آموزش نوع رفتار در مقابله ویروس کرونا به طور جدی و مستمر انجام گیرد. بهاری از مسئولان استان نیز تقاضا کرد تا به گونه ای سخن بگویند که آرامش در جامعه ایجاد شده و موجب التهاب و تنش در بین مردم نگردد. وی به پایان یافتن مهلت قانونی دریافت کد فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه نیز اشاره نمود و افزود: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت با توجه به این که تاکنون تنها ۶۳ درصد از صنوف اقدام به دریافت کد بهداشتی نموده اند، نسبت به اطلاع رسانی جهت ثبت نام در سامانه و دریافت کد فعالیت هر چه سریع تر اقدام نمایند. مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان این که در صورت ازدحام در واحدهای صنفی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توان از ظرفیت شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز استفاده نمود، ادامه داد: این گونه می توان به صورتی مطلوب آگاهی بخشی به جامعه را با حفظ جنبه ارشادی انجام داد.
ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضمن ارائه گزارشی از انعکاس اخبار مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در رسانه های استان عنوان نمود: از روز ۲۳ فروردین نیز بیش از هزار مطلب در قالب خبر، گزارش، سرمقاله و …در پایگاه های خبری استان به چاپ رسیده است تا در راستای تسهیل اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند کمک کننده باشد.
تهوری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه ، با بیان این که خراسان جنوبی در طرح فاصله گذاری اجتماعی یکی از موفق ترین استان های کشور بوده است، ادامه داد : در فاصله گذاری هوشمند نیز تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار واحد صنفی از ۳۲ هزار واحد ثبت نام کردند. وی با اشاره به این که در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده نیز به مرحله فراوانی رسیده ایم، خاطرنشان نمود: در تولید ماسک نیز واحدهای تولیدی کارگاهی استان رو به افزایش می باشند تا بخشی از نیاز ماسک خراسان جنوبی را تامین کنند. به زودی با افزایش این سطح از واحدهای تولیدی، در هفته های آینده به مرحله خودکفایی در تولید ماسک خواهیم رسید. به گفته وی همچنین نزدیک به ۲ هزار بسته دستکش در استان تولید می شود و در این زمینه نیز جزو استان های موفق هستیم.