مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد : در شرایطی که «فشار حداکثری» و تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه طی سالها و ماه های گذشته به نقطه اوج رسیده و دشمن، روند تأمین نیازهای کشور و مایحتاج مردم و خصوصاً اشتغال را نشانه گرفته است، تلاش مضاعف و صبورانه کارگران به عنوان سرداران جبهه نبرد با تروریسم اقتصادی، از جمله اصلی‌ترین عوامل ناکامی طراحان و مجریان تحریم‌های دشمنان بوده است.
غلامرضا اشرفی افزود: :علاوه بر آن، جامعه کار و تولید شریف کشور، در شرایط شیوع گسترده کووید ۱۹ و علیرغم وجود خطر ابتلاء به ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی، با حضور مداوم در واحدهای تولیدی و جهد و کوشش شبانه روزی، نگرانی از کمبود کالاها را از بین برده‌اند و در واقع، در مقابله با کرونا، علاوه بر کادر درمانی که به عنوان سربازان سلامت در خط مقدم نبرد با این ویروس خطرناک هستند و از سلامت و جان مردم صیانت می‌کنند، کارگران نیز با تأمین کالاها و اقلام معیشتی مردم، نقش مهمی در مقابله با کرونا دارند که باید قدردان آنان بود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فرآیند ثبت نام سی ودومین جشنواره ملی امتنان از کارگران ؛ گروه های کار و واحد نمونه(سال ۹۹) در سه بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات آغاز شده است.
وی افزود :کارگران ، گروههای کار و واحدهای نمونه می بایست جهت ثبت نام پورتال جشنواره امتنان به نشانی: http://emtenan.mcls.gov.ir از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴  لغایت روز جمعه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۴ مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار و نقش آفرینی تاثیرگذار نخبگان جامعه کار و تلاش در روند توسعه کشور، تلاش نموده است تا سهم و نقش شایسته خود را در جریان سازی مطلوب فرهنگی حوزه کار و تلاش و رشد و شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر جامعه و قطع رشته های وابستگی و تحکیم استقلال کشور بردارد. بدون تردید از این رهگذر، ‌میلیاردها ریال و صدها میلیون دلار‌ صرفه‌جویی ارزی و یا ریالی متوجه اقتصاد ملی و صنعت کشور گردیده، گام های استواری به سوی توسعه و استقلال اقتصادی برداشته شده است.