#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح نظارتی و دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون ۱۰۳ واحد صنفی در خراسان جنوبی پلمب شده است.

علی تهوری  افزود: با آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعیین دستورالعمل و ابلاغ به واحدهای صنفی، این واحدها به ۲ گروه فعال و تعطیل درآمدند که نظارت بر رعایت دستورالعمل فوق با همراهی بازرسان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره اماکن نیروی انتظامی در استان به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در این طرح پس از هماهنگی، ابلاغ و اطلاع‌رسانی کامل از طریق بخشنامه با اتاق اصناف و مصاحبه‌های شنیداری و دیداری، بازرسی و نظارت‌ها به لحاظ ضرورت قطع زنجیره‌ای انتقال ویروس کرونا عملیاتی شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اغلب صنوف با طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری خوب و شایسته تقدیر داشته‌اند و در مورد تعدادی از اصناف هم در مرحله اول ضمن حفظ کرامت و حرمت افراد و صنوف با رهنمود و تذکر و در مرحله بعد اخطار کتبی داده شد اما در مرحله سوم واحدهایی که از اجرای دستورالعمل استنکاف داشته باشند مطابق ضوابط به مدت یک ماه پلمب می‌شوند.

وی افزود: بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا در حوزه نظارت بر اقلام سلامت‌محور و کالاهای بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مایع ضد عفونی کننده، سازمان صنعت، معدن و تجارت از سوم اسفند پارسال طرح ضربتی نظارت بر کالاهای بهداشتی را همراه با طرح نوروز ۹۹ به اجرا درآورد و همچنان ادامه دارد.

تهوری گفت: در این طرح به لحاظ ضرورت نظارت بر شبکه تامین، توزیع و سطوح قیمت کالاهای بهداشتی بازرسان از انبارهای شرکت‌های پخش، داروخانه‌ها و واحدهای صنفی به صورت ویژه بازرسی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی به قوت خود باقی است و ضمن قدردانی از همکاری اصناف در پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم، با هرگونه تخلف و تخطی از مصوبات برخورد قانونی خواهد شد.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا و با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند دنبال خواهد شد و مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می‌شوند.

براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مشاغل کم ریسک و متوسط از ۲۳ فروردین، فعالیت‌ خود را آغاز خواهند کرد اما مشاغل پرریسک و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان‌ها تا پایان فروردین ممنوع و تعطیل خواهند بود.

بسیاری از صنوف شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی به صورت داوطلبانه از سوم فروردین ماه جاری واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند اما صنوف ضروری برای تامین مایحتاج مردم در این مدت فعال بودند.