?استاندار خراسان جنوبی گفت : فاز اول تأمین زیرساخت های بند دره به زودی تمام می شود.
معتمدیان با اعلام این خبر در جلسه بررسی و هماهنگی زیرساخت های منطقه گردشگری بند دره خاطرنشان کرد: بهسازی تفرجگاه بند دره از مطالبات دیرینه مردم بیرجند است که با انگیزه مدیران استان در اولویت برنامه‌های عمرانی دستگاه ها قرار گرفته است.
?وی با تأکید بر رعایت قانون در اجرای کامل تمام بخش های طرح، تصریح نمود:بهسازی محور دسترسی، تأمین روشنایی و… از جمله اقداماتی است که در فاز اول اجرا شده و به زودی به اتمام می رسد.
?به گفته وی؛ بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، طرح توسعه تفرجگاه بند دره به این بخش خلاصه نمی شود و در فازهای بعدی ادامه خواهد یافت.
?استاندار، تأمین زیرساخت ها را مهمترین اصل در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: باید شرایط به خوبی برای حضور سرمایه گذاران در بند دره فراهم گردد.
?معتمدیان ادامه داد: یکی از مسایل بسیار مهم در این تفرجگاه، توجه به گونه های مثمر و غیر مثمر بومی و مقاوم به اقلیم منطقه در توسعه فضای سبز منطقه است به گونه ای که بتواند ضمن زیباسازی محیط، معرف محصولات استان به گردشگران باشد.
?وی ایجاد زیرساخت های ورزشی را یکی از بخش های مورد تأکید در این طرح برشمرد و گفت: تقویت سیستم های آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت هم از تکالیف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
?به گفته وی؛ تأمین روشنایی، ایجاد آلاچیق های مناسب، جدول گذاری مسیر و… از مواردی است که در طرح توسعه تفرجگاه بند دره دیده شده است.
?شایان ذکر است : مدیران دستگاه های مسئول در اجرای طرح توسعه بند دره در ابتدای این نشست به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداختند و از برنامه های خود برای بهسازی شرایط موجود گفتن