حجت الاسلام “محمد شاکری” روز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به عنوان امام جمعه فردوس معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در نشست تقدیر از خدمات حجت الاسلام “محمدرضا بابایی” امام جمعه پیشین فردوس گفت: شهرستان فردوس از سوابق تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد برخوردار است که باید اهداف مورد نظر در شان آن دنبال شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: امامت جمعه مسوولیت بزرگی است و با توجه به سوابق حجت الاسلام شاکری امیدواریم ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی و پیگیری شود.

وی گفت: حجت الاسلام بابایی در دوران مسوولیت به عنوان امام جمعه فردوس بسیار جامع، پرتلاش و انقلابی عمل کردند و در سنگر جدید در خراسان رضوی این مسیر را ادامه خواهند داد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: عزیمت به خراسان رضوی با توجه به نیاز استان به توان ایشان برای ما سخت است اما تمایل خانواده به هجرت حقی است که از دست ما هم خارج بود.

وی افزود: دین هجرت می‌طلبد و خدمت در راه اهل بیت (ع) هر جا که باشد، خدمت در جوار امام حسین (ع) و دیگر ائمه معصومین است.

امام جمعه فردوس گفت: تقویت وحدت و همدلی در اولویت فعالیت‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام محمد شاکری افزود: لازمه این همدلی، وفاق بین همه گروه‌ها و اقشار در شهرستان است که امیدواریم با استفاده از تجربه بزرگان و ظرفیت‌های موجود بتوان آن را محقق کرد.

وی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که فرمودند “امید را باید به مردم بازگردانید” گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی و فسادستیز است که امیدواریم وفاق و همدلی در همه بخش‌های جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی بیش از ۹ سال امامت جمعه فردوس را به عهده داشت و حجت الاسلام محمد شاکری با سابقه مدیریت حوزه علمیه عباس قلی‌خان مشهد مقدس قبل از این امام جمعه اسلامیه بود.

همچنین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پیامی از خدمات حجت الاسلام بابایی قدردانی کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.