مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به هشت طرح در حال ساخت کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یافت.

 محمود حاجی  در این باره افزود: با نگاه ویژه رئیس جمهور و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی از محل اعتبارات سفر استانی، طرح‌های اولویت‌دار استان به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: پیش‌ بینی می‌شود با تخصیص این اعتبارات تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی این هشت پروژه با مساحت پنج هزار و ۶۳۵ متر مربع افتتاح شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: برای این پروژه‌ها تاکنون ۸۶ میلیارد ریال هزینه شده که به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تکمیل شدن جمعیتی بیش از ۳۱۴ هزار نفر در هفت شهرستان قاینات، بیرجند، طبس، زیرکوه، فردوس، سربیشه و بشرویه از خدمات کتابخانه عمومی بهره‌مندی بیشتری خواهند داشت.

وی تکمیل کتابخانه مرکزی قاین، ساختمان اداری استان، کتابخانه عمومی طبس، کتابخانه بصیرت درح سربیشه، تکمیل و توسعه کتابخانه بشرویه را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد.

حاجی تعداد کتابخانه‌های این استان را ۸۳ کتابخانه با ۴۸ هزار و ۳۴ عضو ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۱ باب مشارکتی با سایر دستگاه‌هاست و سرانه کتاب به ازای هر یک نفر ۱.۲۵ است که در افق ۱۴۰۴ باید به چهار کتاب برسد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور