مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۱ برنامه محوری در کمیته‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده است

غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی دو کمیته تشکیل شده که ۵۱ برنامه محوری در این کمیته‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در هر شهرستان برنامه ریزی شده که ۱۵۰ برنامه خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی: برای اولین بار طی دهه فجر میزبانی مسابقات دارت کارکنان به صورت منطقه‌ای در خرسان‌جنوبی برگزار خواهد شد.

اشرفی عنوان کرد: برگزاری مسابقات دارت برای بانوان کارکنان، تجلیل و تقدیر از مدال آوران ورزشی کشوری، سفر معاونان وزارتخانه به استان و برگزاری جلسات جهاد تبیین در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها و تجلیل از کارآفرینان برتر استان از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

وی اظهار کرد: در حوزه خدمات اهدای خون، توسعه و ترویج فرهنگ نماز، تشکیل گروه‌های جهادی و انجام خدمات توسط نیروهای کارگری ساختمانی، برپایی میز خدمت در استان، عیادت و دیدار از خانواده‌های شهدا، عیادت از خانواده های کارگری که دچار مشکلات شدند و خدمات‌دهی و دیدار با سالمندان از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سه شنبه‌های مهدوی به طور ویژه با همکاری کارکنان اجرا خواهد شد.

اشرفی اظهار کرد: طی دهه فجر پنج طرح اشتغال‌زایی و پنج طرح حوزه تعاون افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در حوزه مشاغل خانگی به استان تزریق شده، گفت: در حوزه مشاغل خانگی به ۴۴۶ طرح در این ایام تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مجموعا بیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها پرداخت خواهد شد.

اشرفی به پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: در خراسان‌جنوبی به یک هزار و ۳۳ نفر بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی داریم و از ابتدای سال تاکنون ۳۸ تعاونی تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه تعاون ۵۶۱ فرصت شغلی ایجاد، ۹۰۲ مجوز مستقل و ۳۴۸ مجوز پشتیبان صادر شده است.

اشرفی بیان کرد: در سال جاری ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مشاغل خانگی مصوب شده که حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۷۳ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ میلیون و ۱۱ هزار دلار صادرات از خراسان‌جنوبی انجام شده است‌.

محمدکاظم توکلیان مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه، اظهار کرد: بسیج کارگری خراسان‌جنوبی طی ایام الله دهه فجر ۸۵ برنامه دارد که یکی از این برنامه‌ها راهیان پیشرفت است.

وی افزود: ۶۰ گروه جهادی تخصصی کارگری در استان داریم.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی بیان کرد: جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی و توزیع بسته های کمک معیشت بین نیازمندان از جمله برنامه های پیش‌بینی شده در این ایام است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور