شهردار بیرجند گفت: استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز را در دستور کار داریم و از این طرح استقبال می‌کنیم.

محمدعلی جاوید در نشستی با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به ۲۶۵ هکتار فضای سبز موجود، شهرداری گام‌های مثبتی را درخصوص کاهش میزان آب مصرفی در آبیای فضای سبز برداشته است و امیدواریم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای میزان استفاده آب شرب در آبیاری فضای سبز را به حداقل کاهش دهیم.

وی گفت: برای انجام هرچه بهتر اقدامات و تسریع کار در موضوعات مطرح شده در این جلسه، همکاری صمیمانه همه دستگاه‌های مربوطه و تعامل بین ادارات امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای طرح رود پارک شکراب اظهار داشت: کانال واقع در مهرشهر چهره منطقه را بسیار مخدوش کرده بود که با ورود به این بخش و اجرای طرح رود پارک، کانال مذکور که تهدیدی برای منطقه بود را تبدیل به فرصت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم ضمن استقبال از طرح رود پارک شکراب گفت: از اسم رود پارک بسیار ذوق زده شدم و در راستای اجرای این طرح از هیچ کوشش و همکاری مضایقه نمی‌کنیم.

احمد قندهاری با تاکید بر استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز اظهار داشت: پساب پایدارترین آبی است که می‌توان در آبیاری فضای سبز از آن استفاده کرد و ما خواستار قطع صد درصدی آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهرها هستیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در راستای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودی‌های شهر بیرجند افزود: با توجه به محدویت‌های آبی فراوان، فرصت‌های آبی را نباید نادیده گرفت و با همین چشم‌انداز در صورت همکاری سایر نهادها، شرکت آب منطقه‌ای مکلف به تامین آب ورودی‌های شهر است.

این نشست با حضور شهردار بیرجند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و مدیران شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل و مشکلات شهر در بخش آب، حفاظت از منابع آب، اجرای طرح‌های پساب در راستای آبیاری فضای سبز، اجرا و اصلاح ورودی‌های شهر برگزار شد.

با توجه به اینکه بهره‌برداری از آب‌های غیر متعارف و پساب‌ها جزو اولویت‌های اول شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند است، برای ساماندهی این بخش و مدیریت هرچه صحیح‌تر و کاربردی‌تر پسماندها، همت و همکاری این ۲ نهاد ضروری است.