#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، سهم مشارکت بانک ملت در پروژه راه‌آهن استان به‌ میزان قابل توجهی افزایش یافت.

جواد قناعت در ادامه پیگیری تامین اعتبارات پروژه ریلی خراسان جنوبی در تهران، روز سه‌شنبه با رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار خراسان جنوبی درباره نتایج این نشست گفت: به دنبال بحث و رایزنی‌های مفصل درباره نحوه تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه در دست احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی، بانک ملت با افزایش سهم خود در این پروژه موافقت کرد.

وی افزود: براساس تصمیمات این نشست، بانک ملت موافقت کرد سهم مشارکت خود در گروه بانکی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

قناعت اظهار داشت: این مصوبه به تشکیل گروه بانکی و امکان اخذ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی منجر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، نشست استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بانک ملت با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل گروه ریلی بیرجند – قاین – یونسی در بانک ملت برگزار شد.

خبر دیگر اینکه طی نشستی در وزارت راه و شهرسازی درخصوص نحوه مشارکت بانک‌ها در گروه بانکی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی بحث و تبادل نظر شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی این نشست را که به ریاست مدیرکل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های وزارت راه و شهرسازی و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل گروه ریلی پروژه احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی و نمایندگان بانک‌های رفاه کارگران، ملی، تجارت، خاورمیانه، ایران زمین، ملت و صندوق توسعه ملی برگزار شد، به‌صورت ویدئو کنفرانسی همراهی کرد.

مهمترین مصوبه نشست این بود که با توجه به اعلام موافقت اصولی پنج بانک، بانک ملی نیز موافقت اصولی خود را بسرعت به بانک رفاه اعلام کند تا گروه بانکی هرچه سریعتر تشکیل شده و امکان جذب منابع صندوق توسعه ملی میسر شود.

طول راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و حد فاصل بیرجند – یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است.

۱۸۳ کیلومتر دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تامین مالی آن از جمله مصوبات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال است و پیش از این نشست‌های استاندار با رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانک رفاه کارگران، بانک تجارت و بانک ملی نیز نتایج خوبی برای تشکیل کنسرسیوم بانکی به همراه داشته است.