#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۰ بیمار جدید شناسایی و آمار ابتلا در خراسان جنوبی بار دیگر سه‌رقمی شد.

غلامرضا شریف‌زاده روز چهارشنبه افزود: از چهارم تیرماه آمار افزایش کرونا را در سطح استان شاهد هستیم و با توجه به آمار روزهای اخیر، در نقطه شروع پیک هفتم قرار داریم.

وی بیان کرد: روند موارد مثبت کرونا از ۱۵ اردیبهشت امسال تا چهارم تیرماه جاری روزانه بطور متوسط کمتر از پنج مورد و دو تا سه مورد بستری مثبت در بیمارستان‌های استان بود که در روزهای اخیر این موارد افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: روز گذشته ۲۸۷ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۵۰ بیمار جدید کرونا مثبت شناسایی و ۲۴ نفر آنان نیز بستری شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه روند موارد بستری مثبت کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه افزایشی شده است، اظهار داشت: این در حالیست که در ماه‌های گذشته روند بستری موارد ابتلا به کرونا در مراقبت‌های ویژه صفر بود اما امروز به سه نفر رسید.

وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی تصریح کرد: تا روز گذشته ۹۳.۴ درصد نوبت اول، ۸۴.۶ درصد نوبت دوم، ۴۰.۴ درصد نوبت سوم و کمتر از یک درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نوبت چهارم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده‌اند.

شریف‌زاده با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای مراجعه مردم برای واکسیناسیون در استان فراهم شده است، عنوان کرد: در حال حاضر در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت تزریق واکسن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در بیرجند دو مرکز نجفی گل و مهرشهر علاوه بر شیفت صبح در بعدازظهر هم واکسیناسیون انجام می‌دهند که در صورت افزایش مراجعان تعداد شیفت بعدازظهر افزایش خواهد یافت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر در پیک صعودی قرار داریم و موارد ابتلای به کرونا همچنان افزایش خواهد بود لذا هم‌استانی‌ها باید مراقبت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی تکمیل واکسیناسیون را یکی از راه‌های ثابت نگهداشتن یا کاهش شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: از هم استانی‌ها تقاضا داریم برای ادامه روند واکسیناسیون به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

شریف‌زاده افزود: افرادی که از دُز سوم واکسن آنها ۶ ماه گذشته است حتما برای تزریق نوبت چهارم مراجعه کنند، آمارها نشان می‌دهد ۶۰ درصد مردم استان نوبت سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند که باید هر چه سریعتر برای تزریق این نوبت مراجعه کنند.

وی بیان کرد: توصیه دوم استفاده از ماسک در مکان‌های تجمعی و هم باز به خصوص در شهرهای قرمز و نارنجی است که بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه زدن ماسک در اماکن سرباز ، سرپوشیده و تجمعی در این شهرها الزامی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین زدن ماسک در در مکان‌های تجمعی، پرتردد، وسایل نقلیه عمومی و مکان‌های عمومی شهرهای آبی و زرد نیز الزامی است و مردم باید این مهم را جدی بگیرند.