#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات موکب‌داران در زمینه جمع‌آوری نذورات مردمی و ساماندهی این حوزه تمامی موکب‌های خراسان جنوبی در قالب سازمان مردم‌نهاد شناسه‌دار خواهند شد.

سید محمدرضا طالبی  در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی مسوولان ستاد اربعین خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با هرچه بهتر برگزار شدن اجتماع بزرگ اربعین، مسوولان و خادمان باید شرایط را طوری فراهم کنند تا زائر با کمترین دغدغه بتواند در مراسم اربعین شرکت کند.

وی گفت: موضوعی با عنوان تشکیل حساب اربعین ادارات در شورای اداری استان مطرح خواهد شد تا مدیران دستگاه‌ها و کارمندان در صورت تمایل در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین همبستگی ویژه و خاصی را به همراه دارد و افراد بدون تعلقات دنیوی به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) می‌روند لذا وقتی اذهان بدور از تعلقات باشد، همبستگی را به‌وجود می‌آورد.

وی افزود: اعمال قدرت معنوی و اخلاقی این اجتماع بزرگ از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است که هم‌ در طول مسیر و هم در زمان زیارت و بعد آن آثارش در ذهن می‌ماند و نه تنها فرد که جامعه از معنویات آن بهره‌مند می‌شود.

طالبی گفت: کمال‌بخشی و تربیت نسل جوان یکی از مهمترین ویژگی‌های اجتماع اربعین است که جوان با حضور در این مراسم ذهن خود را برای یک سال دیگر آماده می‌کند.

وی بیان کرد: تقویت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی از دیگر ویژگی‌هایی است که در ایام اربعین حسینی انسان به‌خوبی درک می‌کند و تقویت هویت دینی در خانواده‌ها با اعزام خانوادگی به مراسم اربعین صورت می‌گیرد که اربعین تاثیرش را به‌خوبی در کانون خانواده می‌گذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: مقام معظم رهبری بارها موضوع جهاد تبیین را عنوان کردند و فرمودند” جهاد تبیین فریضه قطعی و فوری است” لذا یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار موکب‌داران قرار گیرد جهاد تبیین است و توفیقات نظام جمهوری اسلامی در سطح داخلی و بین‌المللی تبیین شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با حمایت مردم استان ۵۲ موکب اربعین را ساماندهی کردیم که از این تعداد هشت موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی در داخل ایران و بقیه در مسیر نجف به کربل ، کربلا، حله و سایت خدمت‌رسانی خراسان جنوبی در کاظمین خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسی جوینده ادامه داد: اولین اکیپ زیرساخت استان عازم کشور عراق شده و سایر مواکب هم از ۱۰ شهریور عازم خواهند شد که به مدت ۱۵ روز در حوزه‌های مختلف از اسکان و تغذیه تا امور خدماتی فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال شاهد افزایش ۲ برابری زائران باشیم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و با همکاری و هم‌افزایی مواکب امیدواریم بهترین نوع خدمت ارایه شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: تامین آب بهداشتی با توجه به گرمای شدید در منطقه از مهمترین چالش‌های مراسم اربعین امسال برای موکب‌داران است که امیدواریم با تمهیدات انجام شده کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: مواکب خراسان جنوبی کاملا مردمی ارایه خدمت می‌کنند و در همین راستا هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان خدمه مواکب به کشور عراق اعزام می‌شوند همچنین ۱۳۰ دستگاه خودروی سنگین در زمینه حمل نیازمندی‌ها فعال هستند.