#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های دهم تا چهاردهم دی ماه جاری بیش از ۵۷۳ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

رضا یزدان‌مهر  افزود: این خسارت‌ها به ترتیب در ۶ شهرستان نهبندان، خوسف، سربیشه، زیرکوه، طبس و سرایان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها با حدود ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان نهبندان است اظهار داشت: بارندگی‌ها در مدت یادشده به هزار و ۱۹۲ هکتار از سطح زراعی استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین به ۶۸۵ هکتار از باغات استان ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی افزود: چند واحد مرغداری نیز دچار آبگرفتی شد که میزان خسارت این بخش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

یزدان‌مهر مجموع خسارت وارد شده به منابع آبی خراسان جنوبی را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت ۳۷ قنات همچنین کانال و جاده‌های بین مزارع نیز تخریب شدند.

وی کمترین میزان خسارت‌ را در بخش تاسیسات کشاورزی با ۲۹۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: بعد از مدت اعلام شده نیز بارندگی در استان ادامه داشته که خسارت‌های مربوطه در حال تهیه و کار کارشناسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا این لحظه ۲۴ راس دام در استان تلف شده است تصریح کرد: تمامی خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان بررسی و اعلام خواهد شد.

وی گفت: ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور سال قبل نیز خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد شد که میزان خسارت‌ها برای جبران بخشی از آن در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است.

یزدان‌مهر ادامه داد: از مجموع خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی از محل سیلاب و بارندگی‌ها در سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.