نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیروهای با تجربه و زبده در سال‌های پایان خدمت خود از نیروهای جوان، همتاسازی کنند و تجربه‌های خود را انتقال دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در جمع پیشکسوتان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: چه کار خوبی شده که از این تشکیلات با کوله‌بارهای تجربه و معنویت پشت نیروهای جوان آمده‌اید و خیلی کار مهمی است.

وی اظهار داشت: هنگامی که در ارتش بودم به همکاران خود می‌گفتم که نیروهای زبده را در سال‌های آخر به کارهای روزمره واندارید بلکه آنان براساس تجربه و دانشی که دارند نیروهای جوان را شناسایی کرده و این جوانان را همتاسازی کنند که یک نفر ۱۰۰ نفر شود و شما اکنون این کار را کردید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه شما دیده و پشت سر گذاشتید مواردی نیست که در آموزه‌های کلاسیک بتوان منتقل کرد، شاید نمایی از آن را بشود نشان داد اما آنچه شما می‌توانید بگویید خیلی کارایی بیشتری دارد، حتی برخی از این سرگذشت‌های پیشکسوتان باید کتاب شود که آیندگان از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: همانگونه که امروز برای یک خط تاریخ که از صدر اسلام مستند باشد، تشنه هستیم و آن یک خط کارساز است، این خاطرات نیز بسیار کارساز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: چه خوب است در سایر نهادهای انقلابی نیز کسانی که صحنه‌های اوایل انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته‌اند پشت سر نسل جوان قرار گیرند و تجربه‌های خود را انتقال دهند، این همان معجزه‌ای که صورت گرفته است.

وی معنویت را یکی از شاخصه‌های گام دوم انقلاب دانست و ادامه داد: انقلاب به این دلیل تا به اینجا رسیده و به اتکای معنویت بعثت همه انبیا بوده و رمز اصلی پیروزی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید محاسبات و معادلات مادی باشد، آنها ذی دخلند و سبب و مسبب یکی از نوامیس عالم طبیعت است اما همه‌ کار نیست، وقتی حضرت ابراهیم (ع) را پای منجنیق می‌برند که در آن آتش عظیم پرتاب کنند، یکسری محاسباتی دارد اما در آن شرایط خاص جبرائیل نازل شد که کمکی لازم داری، حضرت فرمود نه!

وی تصریح کرد: محاسبات را باید داشت اما این محاسبات همه کاره نیست بلکه مربوط به بخشی از کار است چراکه سبب و مسبب هست اما بالاتر از اینها مسبب‌الاسباب است یعنی آتشی که همیشه سبب سوختن می‌شود، مسبب الاسباب است که این اثر را به آتش داده و او می‌تواند این سبب را از آتش بگیرد، در قرآن نیز داریم که خداوند می‌فرماید «قُلْنَا یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَی إِبْرَاهِیمَ؛ [پس او را در آتش افکندند] گفتیم: ای آتش! برابر ابراهیم سرد و بی آسیب باش!»

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: وقتی موسی با عده کمی بعد از آن جریانات در مصر باید محل را تخلیه می‌کردند، بعد از حرکت دیدند که نظامیان فرعونی آنها را تعقیب می‌کنند، در مقابل هم رودخانه نیل هست که اصحاب حضرت موسی (ع) گفتند ما محکوم به نابودی هستیم اما حضرت فرمودند ما متکی به خدا هستیم و در نیل به دستور خدا راهی باز شد که حضرت موسی و اصحاب ایشان عبور کردند اما نظامیان فرعونی در دریای نیل غرق شدند.

وی گفت: همه محاسبات مادی، نظامی و اقتصادی را مکلفیم که داشته باشیم، سلسله مراتب نیاز است چرا که خدا این گونه خلق کرده اما خود خدا محکوم قانونی که خلق کرده نیست بلکه حاکم بر آن است، جایگاه انقلاب اسلامی در آیات قرآن و احادیت پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)  است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: پیش از آنکه انقلاب اسلامی صورت گیرد، امام خمینی (ره) و استاد ایشان،  آیت الله شاه‌آبادی این مطالب را به ایشان گفته بود، در یک شرایطی که طبق محاسبات اصلا جای انقلاب اسلامی نبود، دو قدرت شرق و غرب فضایی درست کرده بودند که اصلا اجازه این انقلاب را نمی‌داد، این دو قدرت به نقل از آقای مطهری دو لبه یک قیچی بودند که بال‌های اسلام را می‌زدند، جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و قانون کاپیتلاسیون که تصویب شد کار اسلام را به حساب خودشان تمام کرده بود لذا به همین دلیل است که امام راحل فرمودند انقلاب ما معجزه نور بود.

وی افزود: شما پیشکسوتان سندهای این انقلاب هستید و اوایل انقلاب اسلامی می‌گفتند انقلاب سه ماه دیگر کارش تمام است، جنگ هشت ساله، تحریم و ترورهای مکرر که انقلاب اسلامی را زمین بزنند اما انقلاب اسلامی به راه خودش با قدرت ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در حادثه طوفان طبس خبرنگار آمریکایی از وزیر دفاع وقت آمریکا پرسید شما این همه ادعا می‌کنید چقدر آبکی عمل کردید و او گفت: نه ما خیلی دقیق عمل کردیم و حتی آب و هوا را پیش‌بینی کرده بودیم اما چه کنیم که رهبر ایران هر دستی که به آسمان بلند می‌کرد گویی یکی از هواپیماهای ما سقوط می‌کرد.

وی افزود: فتنه‌های مکرری که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، بعد از فتنه ۸۸ از وزیر خارجه انگلیس پرسیدند شما که پایان کار جمهوری اسلامی را از خورد آب آسان‌تر می‌دیدید اما چه شد؟ او نیز جواب می‌گوید که محاسبات ما دقیق بود اما گویی خدا هم ایرانی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: دشمن هر روز فتنه‌های مختلفی برای انقلاب اسلامی دارد و به قول خودشان همه گزینه‌ها را روی میز دارد، فقط به ایران هم خلاصه نمی‌شود و در سوریه، عراق، افغانستان و یمن همواره جنگ راه انداختند، داعش را تشکیل دادند تا با کشتار زن و بچه‌ها در بین مسلمانان ترس بیاندازند تا صحنه را ترک کنند.

وی افزود: به قدری خطرناک بود که حتی بشار اسد فکر می‌کرد باید برود، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند، آقای بشار اسد باید بماند و شما پیروز هستید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تاکنون بارها به اتکای آیه‌های یأس دشمن پیشگویی‌های ناامیدکننده کردند و حدود سه سال قبل که از همه درها وارد شده بودند و می‌خواستند از ریشه بکنند به گونه‌ای که رو در رو می‌گفتند دیگر ۱۳ آبان و ۲۲ بهمنی نخواهد بود، افرادی مانند بنی‌صدر پیش‌بینی می‌کردند که جمهوری اسلامی نخواهد بود اما او مُرد و انقلاب اسلامی پای در گام دوم خود گذاشت و رهبر معظم انقلاب اسلامی گام دوم را نوشتند.

وی بیان کرد: اگر وظایف خود را انجام دهیم، ظهور مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) جزو مسائلی است که نمی‌شود برای آن وقت تعیین کرد اما می‌شود وعده داد چرا که متخصصین فن می‌گویند ظهور حضرت مهدی به ما گره خورده و این گونه نیست که ما منتظر امام زمان هستیم بلکه برعکس ایشان منتظر است که ما آماده شویم تا ظهور کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند نیز در قرآن می‌فرماید «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَیٰ لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا؛ خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتما آنان را در زمین جانشین [دیگران] کند، همان گونه که پیشینیان آنان را جانشین [دیگران] کرد و قطعا دینشان را که برای آنان پسندیده به سودشان استوار و محکم نماید و یقینا ترس و بیم‌شان را تبدیل به امنیت کند»

وی افزود: آیه فوق مصداق ظهور حضرت مهدی (عج) است اما این وعده برای کسانی که که ایمان و عمل درست داشته باشند، هنگامی که دشمنان آیه یأس می‌خواندند خداوند به مردم ایران دولت اسلامی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه و نیروهای مسلح پا در رکاب عنایت کرده و همه باید برای این مهم تلاش کنند.