بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، به نقل از حسین عباسی مسئول اداره نگهداری راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از روکش آسفالت ۲۸۹ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی طی ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

حسین عباسی در ادامه افزود: در راستای افزایش ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان و به منظور رفاه حال مسافران در ۸ ماهه امسال بیش از ۲۸۹ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی استان شامل بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی روکش آسفالت شدند.

مسئول اداره نگهداری راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی یادآورشد: برای اجرای این عملیات بیش از ۱۳۵ هزار تن انواع آسفالت گرم، ماسه آسفالت گرم، ماسه آسفالت سرد و میکرو سرفیسینگ به مصرف رسیده که رقم ریالی انجام این عملیات در حدود ۲۶ میلیارد تومان است.

وی متذکر شد: استان خراسان جنوبی دارای بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره کل قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌ گردد.

مسئول اداره نگهداری راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی با اشاره به حجم بالای حمل و نقل کالای معدنی و مصالح ساختمانی، بر ضرورت کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل کالا برای جلوگیری از تخریب بی‌رویه راه‌ها به ویژه در راه‌های فرعی منتهی به معادن استان تاکید نمود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله