#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر در این استان از جاماندگان، متقاضیان یارانه جدید و سرپرست خانوار برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند و تقاضای بازبینی مجدد داشتند.

غلامرضا اشرفی  با بیان اینکه آخرین مهلت نام‌نویسی برای دریافت یارانه امروز است افزود: تمامی افرادی که تا فروردین ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی‌کردند تا ساعت ۲۴ امروز فرصت دارند در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام خانوار خود را انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، افراد جامانده از دریافت یارانه و افراد جدید باید در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کنند تا نسبت به بررسی وضعیت آنها اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این طرح افرادی که از ابتدای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ یارانه نقدی دریافت نکرده‌ یا به دلیل انصراف یا ثبت‌نام نکردن از سال ۱۳۹۳ تاکنون مشمول یارانه مذکور نبوده‌اند در این مرحله متقاضی شده‌اند.

وی افزود: سرپرستان این خانوارها که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌ یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی *۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری و سپس با مراجعه به نشانی اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

اشرفی گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند و تلفن ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ و سایت hemayat.mcls.gov.ir برای دریافت درخواست‌های مردم فعال است.

وی عنوان کرد: پس از ثبت‌نام، تمامی اطلاعات سرپرستان برای تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ به‌ حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.