نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جداسازی بین معاند و انسان‌هایی که دچار اشتباه هستند باید با تبیین صحیح انجام شود و همه دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه وظیفه دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در نشست مشترک روحانیون نیروهای مسلح (عقیدتی سیاسی ارتش، فراجا و نمایندگی ولی فقیه در سپاه) مستقر در استان گفت: این جداسازی سبب می‌شود خود مردم پاسخ این افراد را بدهند، همین گونه که تا الان پاسخ داده‌اند.

وی افزود: کارهای دشمن با وجود چهار هزار اتاق فکر و هزینه‌های عظیمی که انجام می‌شود، نشان می‌دهد که دشمن قوی است و نباید دشمن را ضعیف شمرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اغتشاشات اخیر ضایعات زیادی داشت و بیش از ۱۰۰ نفر از بهترین افراد را به شهادت رساندند اما نتیجه داشت چراکه خون شهدا آثار دارد و نتیجه این شد که برخی افراد امروز گوش برای شنیدن دارند لذا حجت مردم برای ما تمام است و باید طرح و برنامه خود را شفاف کنیم.

وی تاکید کرد: باید تقسیم‌بندی لازم در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، بازارها و ادارات انجام شود تا هر کسی وظیفه خود را درست انجام دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دیدیم که دهه هشتادی و دهه نودی‌ها از همه جلوتر هستند اما این نوجوانان کمک می‌خواهند و اگر درست و به‌موقع عمل کنیم، وقت‌های آینده و پیش رو را می‌توانیم برای خدمت به مردم احراز کنیم ولی اگر ولنگاری شود، فرصت‌ها می‌سوزد.

وی افزود: در مساله نیاز جامعه به تبیین، آنهایی که در قیافه معارض هستند شامل دو نوع و بعضی قاصر و برخی دیگر مقصر هستند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در ۹ دی بعد از هشت ماه که مردم در شبهات بودند، وقتی شبهه رفع شد مردم چگونه ۹ دی را آفریدند همچنین در اعتراضات، شبهات و جنگ ترکیبی که ایجاد کردند، با این فاصله که زیبا عمل و پرده‌برداری شد، مردم در ۲۲ بهمن امسال ۹ دی جدید را آفریدند.

وی گفت: لذا در طرح و برنامه‌های مبارزه با دشمن نباید به صورت انفعالی رفتار کرد تا آنها شبهه ایجاد کنند و ما پاسخگویی کنیم بلکه باید میلیون‌ها سوالی که از غرب وجود دارد را به مردم ارائه داد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور