مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که برنامه های هفته دفاع مقدس متناسب با ظرفیت های استان باشند، عنوان کرد: از خانواده شهدا و حضور آنان در برنامه ریزی ها به عنوان اسوه های شایسته کشور غافل نشوید.

ناصر نبی زاده در جلسه کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این که امسال همزمان با چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه ریزی های انجام شده به این مناسبت گسترده تر، عمیق تر، وسیع تر و همه جانبه تر خواهد بود، ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد مختلف این واقعه برای مردم ایران است.
وی با اشاره به این که نقش تعیین کننده دفاع مقدس در گسترش اندیشه های انقلاب در سطح منطقه و جهان مشهود می باشد، خاطرنشان کرد: با عنایت سازمان ها، مسوولان و مردم استان، می توان ارزش های والای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرده و این گونه یاد و خاطره جان فشانی ایثارگران، جانبازان و شهیدان را گرامی داریم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تجربه برگزاری یادواره شهدا و برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره نمود و بیان کرد: استفاده از این تجربه ها و استمرار کارها و برنامه های گسترده آن، فضای ایجاد انگیزه را بیشتر خواهد کرد.
نبی زاده از اعضای حاضر در جلسه درخواست کرد تا با هم افزایی، توجه گسترده تری به فضای مجازی داشته و پیوست فضای مجازی را حتما در برنامه های خود قرار دهند.
به گفته وی تبیین گفتمان انقلاب در منطقه به خصوص از منظر دانشگاهیان ، استفاده از جوانان و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ، منطقه ای و اجتماعی کشور در برنامه ریزی ها ضروری است.

نبی زاده در پایان تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آماده همکاری با سایر ادارات در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس می باشد.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه برنامه های متنوع خود در حوزه دفاع مقدس پرداختند. محمود رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از برگزاری جشنواره استانی شعر دفاع مقدس، برپایی ۳ شب شعر منطقه ای ، حمایت از خرید کتب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری جلسات قرآنی، اکران فیلم های دفاع مقدس، حمایت از تولیدات نمایشی و انیمیشن ها با این موضوع و رونمایی از طرح یادمان شهدای هنرمند در هفته دفاع مقدس خبر داد.