#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بهره‌برداری از گازرسانی به ۱۰ روستا و ۱۷ واحد صنعتی شهرستان درمیان در هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها که در روستای علی‌آباد فرهنگ شهرستان مرزی درمیان برگزار شد، گفت: عملیات گازرسانی به ۱۰ روستا با اعتبار چهار میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سید محمود هاشمی افزود: با اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۵۶ انشعاب گاز، ۲۴۷ نفر در روستاهای «درویش آباد، سنگی، دره اسدیه، علی‌آباد فرهنگ، براندود، کلاته نو، سلمان‌آباد، اسکندر، میرآباد و چک» از گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: همچنین گازرسانی به ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان درمیان با اعتبار چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان امروز به بهره‌برداری رسید که با اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۱۶ انشعاب گاز اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امروز پروژه گازرسانی به مساکن ملی شهرستان درمیان نیز با اجرای ۷۰۰ متر شبکه توزیع، نصب ۹ انشعاب گاز و اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و از مزایای این طرح‌ها ۱۰۱ نفر در ۲ روستای شهرستان درمیان برخوردار شدند.

وی بیان کرد: همچنین افتتاح گازرسانی به مساکن محرومان شهرستان درمیان با اجرای سه کیلومتر شبکه توزیع، نصب ۹۶ انشعاب گاز و اعتبار یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان انجام شد که ۴۲۰ نفر در ۲۴ منطقه شهری و روستایی درمیان از آن برخوردار شدند.

هاشمی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به چهار روستای این شهرستان با اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع، نصب ۵۸ انشعاب گاز و اعتبار ۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۵۳ نفر در چهار روستا از گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: همزمان با هفتمین روز دهه فجر عملیات گازرسانی به چهار واحد صنعتی و تولیدی شهرستان درمیان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و گازرسانی به هشت پاسگاه مرزی و ۱۳ برجک مرزی با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع امروز بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۸۲ طرح گازرسانی با مجموع اعتبار ۳۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان در شهرستان درمیان انجام شد.

همچنین صبح امروز عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای استان خراسان جنوبی از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهور و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان در شهرستان درمیان آغاز شد که با اجرای این طرح‌ها در ۳۰ ماه آینده ۱۵ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۹۵ کیلومتری بیرجند است.