نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مطالبه‌گری باید به شیوه‌ای استاندارد و کارشناسی شده، صورت گیرد و چه بهتر که همراه با پیشنهادهای کارساز باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز پنجشنبه در دیدار “محمود هاشمی” معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور و اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: یکی از کارهایی که باید صورت گیرد، مطالبه‌گری از دولت سیزدهم است، برای اینکه این بیداری که الحمدلله به وجود آمده و مایه امید شده به غفلت تبدیل نشود باید مطالبه صورت گیرد و مطالبه‌گری باید همراه با ادب، اخلاق و با انگیزه دلسوزی باشد.

وی افزود: همه باید توجه داشته باشیم که وظیفه ما نسبت به قبل سنگین‌تر شده است زیرا تحقق هر امری مشروط به وجود مقتضی و رفع مانع است، مقتضی قوی است اما از اول انقلاب اسلامی تاکنون موانع بسیاری بوده که پشت سر گذاشته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز بعد از تجربه‌های تلخ و شیرین، سران سه قوه که برای ما تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند و امور اجرایی هم دست آنها است، همسو شده‌اند و به تعبیر دیگر همه آنها همسوی با مردم هستند.

وی گفت: شما بهتر از بنده می‌دانید که موانع سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و متناسب با این موانع هم مردم ما تحمل کردند، خدا هم تفضل فرمود و دل‌ها را هدایت کرد و به معناست که کار شروع شده و امروز هم روزی است که بدون طرح، برنامه، کارشناسی، زمان‌بندی و نظارت، نمی‌شود به نتیجه رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اساتید جایگاهی دارند که هم در میان مردم و هم در محیط دانشگاهی حرفشان سند است و این سند وقتی هم مستند و هم با شیوه استادانه باشد، می‌تواند خیلی موثر باشد که هست.

وی گفت: خداوند بر ما اتمام حجت کرده است تا در این آزمایش توفیق پیدا کنیم اما اجمالش این است که براساس آیه قرآن و حدیث نبوی “کسی که یک نفس را احیا کند گویا تمام نفس‌ها را احیا کرده است”، دشمنان ما یکی دو برگ برنده دارند که یکی از آن برگ‌های برنده این است که واقعا در تبلیغات تجربه عظیمی دارند و همانطور که خودشان می‌گویند همه گزینه‌ها را هم روی میز حاضر دارند و برای آنها دروغ، مکر و حیله منعی ندارد و جزو گزینه‌هایشان است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امتیازی که شما دارید این است که آنچه می‌گویید پشتوانه دارد و به تعبیر قرآن حکمت است؛ حکمت سخنی است که زیرساخت دارد، وقتی سخن حقیقت، پشتوانه و زیرساخت دارد اگر درست تبیین شود می‌تواند روی هر کسی تاثیر بگذارد.

وی گفت: دشمنان که می‌خواهند حرف باطل خود را تحمیل کنند خودشان را کاملا آماده می‌کنند برای اینکه با همه زرنگی باطل را تحمیل کنند اما ما وقتی حرف درستی را هم می‌خواهیم بیان کنیم برای آن زیاد تلاش نمی‌کنیم و می‌گوییم طرف می‌خواهد بپذیرد، می‌خواهد نپذیرد و به اتکای اینکه حرف ما درست است جنبه‌های تبلیغاتی را رها می‌کنیم حال اینکه به اتکای درست بودن حرفمان باید تبلیغاتمان را بیشتر و بهتر کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی در خراسان جنوبی از گذشته‌های دور همزیستی خیلی خوبی داشتند، برادران اهل تسنن از گذشته حتی برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) وقف‌هایی دارند و الان هم به آن عمل می‌کنند و در شب‌های خاصی اطعام می‌دهند.

وی افزود: انقلاب که شد برادران اهل سنت همواره پای انقلاب اسلامی بوده‌اند چه آنهایی که به جبهه رفتند و به مقام شهادت رسیدند و چه عالمان بزرگشان که مواضع انقلابی خیلی خوبی داشتند و هم اکنون هم دارند؛ از همان اوایل انقلاب شعرایی که در صحنه هنر پای انقلاب بودند و هستند، اینها سرمایه‌های خوشبختی ما است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: چه شیعیان چه برادران اهل تسنن و چه هر انسان دیگری همواره در معرض آسیب هستند و ما تا زنده‌ایم احتمال آسیب برای ما هست و این خطر همه را تهدید می‌کند؛ بنده تصور می‌کنم موضوعی که باید با برادرانمان به‌صورت مستند و روشن در میان بگذاریم این است که خودشان را فراموش نکنند، یعنی به معنای واقعی سنی باشند.

وی گفت: همه ما در برابر ویروس کرونا و هر ویروس و بیماری دیگر اصول و رعایت‌هایی را برای پیشگیری انجام می‌دهیم که درست هم هست، در هویت معنوی و اعتقادی هم خطرات زیادی هر انسانی را تهدید می‌کند و ممکن است شیعیان را یک موضوع و برادران اهل تسنن را موضوعی دیگر تهدید کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از مواردی که ممکن است برادران اهل تسنن ما را تهدید کند این است که اندیشه‌های افراطی وهابی‌ها و سایر گروه‌ها را به عنوان تسنن به آنها تحمیل کنند در حالی که پیشوایانشان این موارد را نگفتند، اینجاست که اگر خودشان را در مذهب خود حفظ کنند ما مشکلی نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت اما شرط این است که آگاهی‌های لازم نسبت به مذهب و تفاوت اندیشه خود با آنچه که وهابی‌ها دارند را پیدا کنند.

وی بیان کرد: وهابی‌ها دشمن مسلمین هستند و استعمار انگلیس برای شیعه بهایی و برای اهل سنت وهابیت را ساخته است، به طوری که سران وهابی پیشوایان چهارگانه اهل سنت را کافر می‌دانند و برادران اهل سنت ما باید توجه کنند که تسنن خود را فراموش نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: حدود ۱۵۰ سال پیش در روستای درمیان یک عالم اهل تسنن به نام آقای رفیعی داشتیم که فرزندان و نوادگان ایشان که در تهران هستند اوایل انقلاب کتاب شعر جدشان را چاپ کردند و برای ما هم فرستادند، این کتاب هم از نظر ادبی و شعری و هم از نظر اعتقادی بسیار جالب است و در آن در مدح رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، و ائمه تا حضرت مهدی (عج) برای هر کدام یک شعر جداگانه ناب گفته‌اند، باز برای حضرت مهدی (عج) یک شعر اختصاصی هم به عنوان سند نَسَب حضرت، از امام حسن عسکری (ع) تا رسول اکرم (ص) را بیان می‌کند که اینها خیلی ارزشمند است اما شرطش این است که بیگانه نتواند نفوذ و فکرها را آلوده کند.