نفیسه نخعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از طرح الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی گفت : کسب وکارهای خانگی امروزه به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه کار در منزل یکی از شغل‌هایی است که مزایای خاص خودش را دارد افزود : در این طرح بانوان می توانند در کنار اشتغال و درآمدزایی، به امور خانه و فرزندان و تحکیم بنیان خانواده نیز رسیدگی کنند.
نخعی ضمن بیان اینکه این نوع از کسب و کار بسیاری از مشکلات دنیای مدرن را حل می‌کند، افزود : اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی برعهده جهاددانشگاهی قرار گرفته و خراسان‌جنوبی جزء ۹ استانی است که به صورت پایلوت این طرح در آن اجرا می‌شود و تاکنون نتایج موفق ملموسی داشته است.
نخعی افزود : طرح توسعه مشاغل خانگی یکی از بهترین طرح‌های اشتغال بویژه اشتغال بانوان است که در کاهش بیکاری و همچنین و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته و رونق را به روستاها و شهرها برگردانده است.
وی در پایان گفت: ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از آنها از سوی بانوان کارآفرین از اقدامات مؤثری است که در تقویت و گسترش آن باید همکاری های بین بخشی را تقویت کرد.