مدیرکل فرودگاه های خراسان گفت: طبق آخرین مکاتبه با یک شرکت هواپیمایی، مقرر شده از هفته آینده، سه پرواز در هفته به استان افزوده شود و شاهد افزایش پروازهای استان خواهیم بود.

، عظیم طهماسبی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فرودگاه به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی هر استان و منطقه مطرح می‌شود، افزود: در کشور ۵۴ فرودگاه ملکی وجود دارد که سهم خراسان جنوبی دو مورد شامل شهید کاوه بیرجند و فرودگاه شهدای طبس است.

وی با بیان اینکه با توجه به رشد پروازها و افزایش تقاضا، توسعه فرودگاه شهید کاوه بیرجند از سال ۹۸ مورد توجه قرار گرفت، افزود: مطالعات توسعه ترمینال، ایجاد باند پرواز و اجرای پروژه توسعه ترمینال از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه فرودگاه است.

طهماسبی از اجرای پروژه بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه شهید کاوه بیرجند خبر داد و افزود: در حال انتخاب مشاور هستیم که امید است عملیات اجرایی طرح از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده آغاز شود.

وی اجرای پروژه محوطه سازی پروژه شهید کاوه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانست و گفت: شبانه روزی شدن فرودگاه طبس از جمله اقدامات انجام شده بوده و روشنایی باند این فرودگاه در دست اقدام است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: با شبانه روزی شدن فرودگاه طبس، در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد پرواز و رشد ۷۵ درصدی در رشد مسافر هستیم.

وی با اشاره به لغو پروازهای اخیر در فرودگاه بیرجند بیان کرد: طبق آخرین مکاتبه با شرکت پارس، قرار شده سه پرواز در هفته برگردد و شاهد افزایش پروازها در برنامه‌های زمستانه خواهیم بود.

طهماسبی با بیان اینکه پنج شرکت هواپیمایی طی سنوات قبل با خراسان جنوبی همکاری داشته‌اند اما با توجه به تعداد محدود ناوگان و برخی مشکلات موجود پروازها لغو شده است، گفت: ظرفیت سه پرواز در روز داریم که برای افزایش پروازها تلاش می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از ماه سفر پروازهای حج عمره آغاز می‌شود، افزود: تعداد پروازهای استان از فرودگاه شهید کاوه بیرجند در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در چهار ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۳۳۳ مسافر با ۴۳۲ سورت پرواز از فرودگاه شهید کاوه بیرجند جا به جا شده‌اند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور