#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه برای حضور در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان قطار مشهد – یزد به استان یزد سفر کرد.

، جواد قناعت برای ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه خروج قطار از ریل که هفته گذشته در شهرستان طبس روی داد، در این مراسم حضور یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم که امروز در محل مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار شد، استاندار را همراهی کردند.

بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد – ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی، چند واگن آن از خط خارج شد که علاوه بر مصدومیت ۸۶ نفر، شماری از هموطنان یزدی جان خود را از دست دادند.

استاندار خراسان جنوبی از ساعات اولیه وقوع حادثه تا روز بعد با استقرار در شهرستان طبس، وضعیت مدیریت بحران، انتقال مسافران به یزد، رسیدگی به مصدومان و نیز بازگشایی مسیر راه‌آهن طبس را پیگیری کرد.

همچنین وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر همان روز برای بررسی خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافتند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس حاضر شدند.

پیکر هشت نفر از جانباختگان حادثه قطار مشهد – یزد، جمعه گذشته بر دستان مردم دارالعباده یزد تشییع شد.

مدیرکل پزشکی قانونی یزد ۲۱ خرداد اعلام کرد: همه فوتی‌های حادثه قطار مشهد – یزد ۱۴ نفر بودند که یک مورد روز اول تحویل خانواده‌اش در طبس شد و علاوه بر هشت موردی که قبلا تحویل خانواده‌های آنان در یزد شده بود پنج پیکر دیگر تا ساعتی دیگر تحویل خانواده‌های آنان می‌شود.