۱۰۰ سری جهیزیه با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی به زوج‌های جوان مناطق مرزی خراسان جنوبی اهدا شد و ۱۰ هزار پرس غذای متبرک نیز به عنوان افطاری در چهار شهرستان مرزی استان توزیع می‌شود.

مراسم نمادین توزیع این تعداد جهیزیه به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در حاشیه نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۰ سری جهیزیه شامل ۹ قلم کالا شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، سرویس قابلمه، ظروف چینی، پتو و سرویس قاشق و چنگال در شهرستان‌های‌ نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه به زوج‌های جوان اهدا می‌شود.

سردار غلامعلی تناکی افزود: برای هر سری جهیزیه ۲۵ میلیون تومان و جمعا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه شده است.

وی گفت: فعالیت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در ۲ حوزه امنیتی و محرومیت‌زدایی از سال ۱۳۹۶ در خراسان جنوبی آغاز شد و تاکنون در زمینه کمک و تسهیل ازدواج آسان بیش از هزار و ۵۰ سری جهیزیه توسط این قرارگاه و با کمک خیران در استان توزیع شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن در ۳۸ نقطه استان از بیستم تا پایان ماه رمضان خبر داد و افزود: همزمان با این محافل ۱۰ هزار پرس غذای متبرک نیز به عنوان افطاری در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: بنیاد کرامت آستان قدس رضوی هم پنج هزار بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۷۵۰ هزار تومان را تا پایان ماه رمضان در استان توزیع می‌کند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی هم گفت: نیمه دوم ماه رمضان سفره کرامت رضوی در سراسر استان پهن خواهد شد.

محمدعلی ابراهیمی افزود: ۳۵۰ سری جهیزیه به سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اختصاص یافته که ۱۰۰ سری جهیزیه مربوط به خراسان‌ جنوبی است و این جهیزیه‌ها با همکاری قرارگاه شهید ناصری، خادمیاران رضوی، مردم و خیرین تهیه شده است.

وی بیان کرد: این جهیزیه‌ها بین نیازمندان در چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه که قبلا شناسایی شده‌اند، توزیع می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی هدف از اهدای این جهیزیه‌ها را ترویج ازدواج آسان ذکر کرد و گفت: باید فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ترویج یابد تا مشکلاتی که در زمینه تشکیل زندگی سر راه جوانان وجود دارد، برداشته شود.

وی از اجرای طرح اطعام رضوی نیز خبر داد و گفت: ۱۰ هزار پرس غذا در ۳۸ نقطه استان بین نیازمندان در نیمه دوم ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به توزیع پنج هزار بسته معیشتی افزود: برای تهیه این سبدهای غذایی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که توزیع آن از دیروز آغاز شد و تا دهه کرامت ادامه دارد.

وی به برنامه روزه اولی‌ها به عنوان یک برنامه فرهنگی اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز در راستای تکریم روزه اولی‌ها برگزار می‌شود و شرکت کنندگان پرچم بارگاه مقدس امام رضا (ع) را زیارت می‌کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور