نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در این مقطع خاص به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی انتظار است از ظرفیت‌های کشورهای دوست و همسایه استفاده شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مسوول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: همانطور که در چند سال اخیر زمینه خوبی در ارتباطات با کشورهای قطر، روسیه و بلاروس به وجود آمد.

وی گفت: اگر سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را بتوانیم به همسایه‌ها تفهیم کنیم به سمت ما می‌آیند و نفع همه در آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت وزارت امور خارجه در برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه اظهار داشت: توسعه ارتباطات با کشورهایی مثل عراق و سوریه همچنین همسایگان شرقی از جمله افغانستان و پاکستان که از ظرفیت‌های خیلی بالایی برخوردار هستند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با گرامیداشت شهدای اسلام بخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده ادامه داد: تغییر دولت‌ها نباید سبب تغییر سیاست‌ها شود و مقام معظم رهبری در دورانی فرمودند، دولت‌ها که عوض می‌شوند، سیاست‌ها را با توجه به سلایق و احزاب عوض نکنند، آنچه مهم است یک نوع سیاست است که به نحو جامع به نفع کشور، مردم، آینده و جهان است که باید گفت ای کاش به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارتباطات با کشورها گفت: اگر ما ارتباطات و داد و ستدهای خود را در حد ظرفیت با کشورهای همسایه، مسلمان و حتی غیر مسلمان به انجام برسانیم، مشکلات ما حل می‌شود.

وی افزود: اگر بتوانیم با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای اسلامی ارتباطات سنجیده برقرار کنیم، آنها هم از آسیب‌های دشمن محفوظ می‌مانند، چون غالبا دشمن در آنها نفوذ می‌کند و جز بیچارگی و جنگ و کشت و کشتار چیز دیگری به بار نمی‌آورد.

امام جمعه بیرجند به تامین زیرساخت‌های ارتباط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در این مقطع خاص وقتی دشمنان می‌خواهند با تحریم ما را دور بزنند، ما باید هم امکانات داخلی هم ارتباطات خارجی را برای برقراری ارتباطات فراهم کنیم و هم متناسب با نیاز بیرون از انواع تولیدات داخلی در سطح کشور تا برسد به خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی خطاب به مدیر جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شناخت و دانش لازم و تجربیات خوبی که دارید و این دانش و تجربه همراه با یک ایده درست است، امیدواریم موفق باشید و آنچه از دست ما ساخته باشد هم در خدمت شما خواهیم بود.