معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای چهار هزار پنل خورشیدی کوچک مقیاس تا پایان سال مالی جاری در خراسان جنوبی هدف گذاری شده است.

جواد اشرفی ا در جلسه هم اندیشی و تبیین اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقایس حمایتی در استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی در فاز نخست برای احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با اولویت مناطق محروم و دورافتاده، به امضا رسیده است.

، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: سهمیه استان در فاز نخست ایجاد چهار هزار پنل خوشیدی کوچک مقایس به ظرفیت پنج کیلو وات است که باید تا پایان سال مالی جاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی از جنس معیشتی و اقتصادی است، بیان کرد: در زمینه اجرای این طرح‌ها باید از ظرفیت پیمانکاران بومی استان در تأمین تجهیزات استفاده شود.

به گفته اشرفی، تعرفه خرید تضمینی هر کیلو وات برق برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به همت دولت تعیین خواهد شد تا اجرای این طرح برای افراد نیازمند صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح سهمیه تمام مناطق مشخص شده و در زمینه شناسایی افراد و اجرای موفق طرح‌ ها نیز جلسات شهرستانی با محوریت فرمانداران برگزار خواهد شد.

اشرفی با بیان اینکه باید پنل‌های خورشیدی با کیفیت بالا اجرایی شود تا بهره‌برداران  بعداً دچار مشکل نشوند، بیان کرد: دولت با این اقدام به دنبال این است که بخشی از معیشت افراد محروم جامعه را تأمین کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور