نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مردم بصیر و متدین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوب ستاد کرونا درخشیدند که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه بیرجند در سال جاری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) این شهر اقامه شد، افزود: جای شکر دارد که بعد از ۱۰ ماه و به جهت رعایت بهداشت عمومی، نماز جمعه مرکز استان برگزار می‌شود و تلاش‌های مردم بصیر بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری، مساجد و مراسم مختلف و در نمازهای جماعت و جمعه جای تشکر دارد.

وی گفت: آنچه را ستاد کرونا ارائه داد از ناحیه متدینین و مذهبیون بسیار خوب رعایت شد و قابل تقدیر و تشکر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: البته تبعیت از آنچه که نظر علمی به شمار می‌آید، برای هر عاقلی لازم است گرچه مسائل سلیقگی نفوذ دارد اما رعایت این امور برای حفظ جان مردم امری لازم و واجب است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه سه دیدگاه متفاوت برای شناخت انسان وجود دارد که تشخیص و تمییز آن کار آسانی است گفت: دیدگاه اول کسانی هستند که برداشت افراطی آنان نسبت به انسان، این است که همه ارزش‌ها در جنبه‌های روحی انسان خلاصه می‌شود از جمله تفکر صوفی‌های مذهبی است که عرصه را بر جنبه‌های مادی تنگ می‌کنند.

امام جمعه بیرجند افزود: آنان زندگی را بر تمام جنبه‌های مادی تنگ کردند و زندگی‌شان شامل ریاضت‌های سخت همراه با شکنجه بدن است.

وی اظهار داشت: در دیدگاه دوم متاسفانه شامل اکثر انسان‌ها است و در این دیدگاه بعد معنوی و ارزش ‌روحی انسان نادیده گرفته شده و انسان در زندگی حیوانی خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این دیدگاه همه کرامات انسانی و الهی ریزش پیدا می‌کند و از انسان موجودی تصور می‌شود که پست‌ترین حیوان است.

وی افزود: این دیدگاه معتقد است که اگر ارزش و کمالی برای انسان است به زندگی مادی، هوای نفس، شکم و اقتصاد خلاصه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زندگی که امروز دنیای غرب و کمونیسم شرق از آن سر درآورده‌اند از جمله دیدگاه مادی انسان است.

وی به دیدگاه سوم درخصوص شناخت انسان و جهان اشاره کرد و گفت: در این دیدگاه دین خدا مظهر حکمت خداوند است و هیچ چیز بیهوده آفریده نشده بلکه خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات برای سیر الی الله آفریده و در مسیر سیر الی الله ابزار مادی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در این دیدگاه تمام زندگی انسان از نظر اندیشه دینی عبادت است و در این دیدگاه همه عالم و امور نظم خاص خود را دارد و اگر هر اموری به غیر از فلسفه خلقت خداوند به‌کار گرفته شود، گناه و انحراف است.

وی عنوان کرد: آن قدر امور مادی در دین اهمیت دارد که اگر انسان در مقام دفاع از مال خود در مقابل دزدی دفاع کرد و کشته شود، شهید محسوب می‌شود.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با شجاعت، درایت و الهامات و هدایت الهی در برابر استکبار جهانی از جامعه بشری در حال دفاع است که این نوع دفاع، محافظت از کیان انسان و اسلام است.

وی افزود: به‌رغم کسانی که در مقابل دشمن کوتاه آمدند و بعد از یک تجربه تلخ ولی آموزنده، الحمدالله مساله غنی‌سازی ۲۰ درصد هم مجدد شروع شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: استکبار دچار مرگ تدریجی شده و دارند به او تنفس مصنوعی می‌دهند؛ مانورهای پهبادی، دریایی و نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم به موقع بود و این اقدام در مقابل صحنه‌سازی‌هایی که دشمن و دشمن پرستان انجام می‌دادند، خیلی به جا است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی امسال گفت: ایشان در بیاناتی حکیمانه فرمودند که برجام برای ما مساله نیست، آنچه باید انجام شود اینکه تحریم‌ها برداشته شود و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در این راستا مصوبه خلیی خوبی داشت و دولت را در جهت اجرای این مصوبه مکلف کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ویروس استکبار بدتر از ویروس کرونا است گفت: امیدوارم ویروس استکبار، نسل‌کشی و ویرانگری را هم پشت سر بگذاریم و برای گام دوم انقلاب در شرایط کشور، منطقه و بین‌الملل تغییراتی حاصل شود و زمینه ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) فراهم و بشر، مظلومین و مستضعفین از شر غول‌های بیابانی که بر نوع بشریت مسلط شدند، نجات پیدا کنند.

نماز جمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در بیرجند اقامه نشده بود و امروز همزمان با سراسر استان پس از ۱۰ ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.