#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: وقوع سرما در روزهای نهم و دهم فروردین امسال، ۳۵ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

محمدرضا زرگری  اظهار داشت: در روز نهم و دهم فروردین ماه کاهش شدید دما تا منفی ۶ درجه سانتیگراد را در شهرستان داشتیم که خسارت سنگینی به محصولات باغی و زراعی وارد شد.

وی همچنین از توزیع بیش از ۱۱ هزار تن نهاده دامی در سال ۱۴۰۰ در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: این نهاده‌ها به صورت خوراک دام آماده (کنسانتره) در راستای کمک به دامداران روستایی و عشایری با هدف کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، تداوم و افزایش راندمان تولید محصولات پروتئینی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار در سطح شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: میزان توزیع نهاده‌های دامی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته به‌طوری که میزان کنسانتره فروردین ماه جاری نسبت به اسفند ۹۹، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این توزیع برای تمام واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی دارای دام پلاک‌کوبی و ثبت شده در سامانه هویت‌گذاری توسط شرکت تعاونی‌ها و با نظارت و راستی آزمایی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی صورت پذیرفته است.

زرگری افزود: هدف مدیریت کمک به جامعه دامدار و کشاورز شهرستان است که در این مسیر تمام تلاش خود را به کار برده و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.