مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی پیرامون ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان از ارائه بسته فرهنگی به این قشر خبر داد و گفت: در قالب این بسته، دانشجویان می توانند به مدت یک سال با ارائه کارت دانشجویی معتبر، خدمات ویژه ای دریافت کنند.

علی فرخنده   در جلسه نشست هم اندیشی پیرامون ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان (من کارت فرهنگی) که با حضور مدیران و نمایندگانی از دستگاههای فرهنگی دولتی و بخش خصوصی برگزار شد؛ با اشاره به پیش روز بودن روز دانشجو بیان کرد: علم، عقلانیت، کسب آموزه های دینی و بصیرت از شاخصه های دانشجو بوده و دانشجویان باید پرچمدار فضای علمی و فرهنگی کشور باشند.

وی ادامه داد: سهم و نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات بزرگ کشور خصوصاً توسعه علمی، برجسته و ممتاز است و این قشر تاثیر گذار، می تواند نقش موثری در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز داشته باشند.

فرخنده از ارائه بسته فرهنگی از بستر «من کارت فرهنگی» به دانشجویان به بهانه روز دانشجو خبر داد و افزود: در این بسته تخفیف ویژه برای دریافت خدمات فرهنگی و ورزشی اعم از عضویت در کتابخانه ها، بازدید از موزها، سینماها و استفاده از اماکن ورزشی دیده شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان می توانند به مدت یک سال با ارائه کارت دانشجویی معتبر خدمات ویژه ای دریافت کنند؛ افزود: امید است بتوانیم در راستای ارائه خدمات فرهنگی به این قشر گام های بزرگ تری برداریم.

گفتنی است؛ بنا به تصمیمات اتخاذ شده از سوی اعضای حاضر در جلسه، این خدمات از شنبه ۱۹ آذرماه جاری به مدت یک سال به دانشجویان در خراسان جنوبی ارائه می شود. همچنین عضویت دانشجویان در کتابخانه های عمومی استان و کتابخانه‌  امام رضا (ع) بیرجند به مناسبت روز دانشجو در ۱۶ آذر ماه به مدت یکسال رایگان و استفاده از ظرفیت سینما با ۵۰ درصد تخفیف و استفاده از اقامتگاه های بوم‌گردی و هتل های استان نیز در بستر من کارت فرهنگی تا ۱۵ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور