مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: علیرغم پیگیری‌های مکرر با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قرار گرفتن گل نرگس در فهرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی اما هنوز پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نشده است.

سید حسن رضوی  افزود: از عمده مشکلات بهره‌برداران گل نرگس شهرستان نبود بیمه و بازاریابی این محصول است.

وی اظهار داشت: با فرا رسیدن آذرماه برداشت گل نرگس در شهرستان شروع می‌شود و تا ابتدای اسفندماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف سطح زیرکشت گل نرگس این شهرستان را ۲۴ هکتار دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲ میلیون شاخه گل در شهرستان برداشت و سود میلیاردی عاید بهره‌برداران شود.

وی با بیان اینکه خوسف رتبه نخست را در برداشت گل‌های خوش عطر نرگس دارد عنوان کرد: گل نرگس با هوای سرد سازگار است و فقط در برابر یخ زدگی دوام زیادی ندارد که برای کم کردن این مشکل آموزش‌هایی به کشاورزان ارائه شده است.

رضوی یادآور شد: گل نرگس خوسف علاوه بر فروش داخل خراسان جنوبی به استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

وی گفت: جشنواره گل نرگس مانند سال قبل، امسال نیز با کمک گروه نرگس‌کاران و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف در ارتباط با پرداخت تسهیلات به نرگس‌کاران شهرستان افزود: امسال تاکنون در این زمینه تسهیلات پرداخت نشده است چون کشاورزان خواستار وام کم بهره و دارای تنفس ۲ تا سه سال هستند.

وی در ارتباط با فرآوری گل نرگس در استان ادامه داد: در این زمینه سرمایه‌گذارانی پارسال اعلام آمادگی کردند اما چون سطح زیرکشت کم است صرفه اقتصادی ندارد.

رضوی افزود: در وهله نخست باید در بازه زمانی چهار تا پنج سال سطح زیرکشت گل نرگس شهرستان توسعه یابد که در این زمینه کشاورزان خواستار پرداخت تسهیلات کم بهره هستند.

خوسف شهرستانی نوپا در  استان مرزی خراسان جنوبی است که فاصله آن تا مرکز استان ۳۶ کیلومتر بیشتر نیست.