نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جایگاه شورای نگهبان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و این شورا در ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مهمی در برگزاری انتخابات داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار «سیامک ره‌پیک» قائم مقام دبیر شورای نگهبان افزود: از ۱۵ خرداد ۱۳۴۳ تاکنون این همه حضور مردم، شهدا، جانبازان و تحمل آزادگان برای این است که اسلام اجرایی به میدان بیاید و مجریان شایسته توفیق خدمت پیدا کنند.

وی گفت: اگر انتخابات موفقی براساس خواسته‌های مردم تحقق یابد، آرمان‌های انقلاب براساس هزینه‌هایی که تاکنون داده شده است، محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای دشمن بی‌هزینه‌ترین جای زهر ریختن، انتخابات است که با پیش بینی شورای نگهبان این مرز باید حفظ شود و البته کار سنگینی است.

وی افزود: متناسب با زمان یعنی در سال ۵۷ همه امور از صفر شروع شد و براساس آزمون و خطا جلو آمدیم اما امروز باید دید چه نیروهایی در نهادهای مختلف انقلابی پرورش یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: به همان نسبت دشمن هم دایره را تنگ ‌کرد و از هر طریقی برای نفوذ استفاده می‌کند و به اصطلاح خودش همه گزینه‌ها را روی میز دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای آینده کشور کادرسازی شود افزود: با وجود استکبار جهانی باید نیروهایی کادرسازی شوند که پاسخگوی هر گونه حرکت بزرگ و کوچک باشند زیرا آزمون و خطا دیگر کفایت نمی‌کند.

امام جمعه بیرجند گفت: امیدواریم با برگزاری انتخابات موفق بتوان خستگی موجود در مردم برگرفته از مسایل پیش رو را مرتفع کرد و این انتخابات راحتی مردم را در پی داشته باشد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام مهدی یعقوبی به عنوان مسوول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی محمدی مسوول پیشین این دفتر تقدیر شد.