#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از آموزش ۷۰۰ سرباز در قالب طرح ملی «سرباز مهارت» در بهمن ماه امسال در استان خبر داد.
مجتبی ابراهیمی امروز، چهارم اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «سرباز مهارت» اظهار کرد: این طرح در دو دوره مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی برای ۷۰۰ نفر در بهمن ماه امسال اجرا و در پایان طرح، گواهینامه به افراد حاضر در این دوره اعطا شد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: سربازان در کارگاه مهارت‌های زندگی با مفاهیمی مانند آشنایی با مهارت خودآگاهی، مهارت ارتباط مؤثر و روابط بین فردی، مدیریت هیجان و مقابله با استرس، مهارت تصمیم‌گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های تفکر خلاق و حل مسئله، مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت همدلی و مبانی ازدواج آشنا شده و این دوره را گذراندند.
ابراهیمی افزود: شرکت کنندگان در کارگاه مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی نیز با مفاهیمی مانند کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه‌ریزی شغلی، اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب‌وکارها، آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خرد، آشنایی با مهارت‌های بازاریابی و فروش، آشنایی با قوانین و مقررات کسب‌وکار این دوره را گذراندند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان سال ادامه دارد، یادآور شد: اجرای طرح «سرباز مهارت» از سوی وزارت ورزش و جوانان طی تفاهم نامه‌ای به جهاددانشگاهی واگذار شده و هم اکنون جهاددانشگاهی مجری برگزاری این طرح است.