استاندار خراسان جنوبی گفت: داشتن جامعه‌ای توام با مهارت کار و کارآفرینی در گرو توسعه و بسط آموزش‌های مهارتی است.

 محمد صادق معتمدیان در پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار داشت: کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی است و بدون شک تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم، زمینه‌ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کارآفرینی است که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمندسازی منابع انسانی دارد.

وی افزود: امروز کشور در مقطع سرنوشت‌سازی به سر می‌برد و بی‌گمان پویایی و اعتلای اشتغال و داشتن جامعه‌ای توام با مهارت کار و کارآفرینی، در گرو توسعه و بسط آموزش‌های مهارتی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای شاغلین و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارجویان شهری و روستایی نقش بسزایی در توسعه پایدار استان خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به طرح‌های متعدد اشتغال‌زایی و توسعه‌ای در استان از جمله نهضت گلخانه‌ای، صنایع دستی، احداث مسکن شهری و روستایی و ده‌ها طرح بزرگ و کوچک دیگر، آموزش فنی و حرفه‌ای در استان باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کرده و آموزش‌هایی را ارایه کنند که در راستای اهداف پیش‌بینی شده منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد شود.

معتمدیان افزود: اینک در ایام هفته ملی مهارت و در آستانه ۶ مرداد «روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی وحرفه‌ای» ضمن گرامیداشت و تبریک هفته مهارت به همه تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی، انتظار می‌رود دست‌اندرکاران این حوزه با اهتمام به ارزش‌های الهی و والای انسانی، به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش همه‌جانبه آن به عنوان ضرورت جدی رشد و توسعه استان توجه نموده و برنامه‌ها به گونه‌ای دنبال شود تا استان خراسان جنوبی در حوزه مهارت‌آموزی، ممتاز و پیشرو باشد؛ ان‌شاءالله.