?استاندار خراسان جنوبی گفت: تلفات جاده‌ای و تصادفات باید در نوروز ۱۴۰۲ به حداقل برسد.
دکتر قناعت با لیان این مطلب در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در نیمه دوم امسال شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری در کشور بودیم یعنی جنگ ترکیبی و تمام عیاری را دشمن علیه ملت ایران و نظام اسلامی شروع کرد ‌و از همه ظرفیت‌های انسانی، فنی، امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه استفاده کرد که سختی و هزینه‌هایی را برای مردم و کشور به وجود آورد.
?وی ادامه داد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود در براندازی نظام و ضربه به این ملت بزرگ که ۴۴ سال پای انقلاب و نظام ایستادند جنگ ترکیبی را رقم زدند و هر اقدام، فتنه، توطئه و شیطنتی که امکان انجام آن را داشته باشند، انجام دادند.
?قناعت به مسمومیت دانش‌آموزان و بهانه دشمنان مبنی بر اینکه می‌خواهند در ایران زنان را از تحصیل محروم کنند اشاره کرد و گفت: در این موضوع پیچیده امنیتی قطعاً دست دشمن در کار است که باید تکلیف آن مشخص شود.
?به گفته وی؛ دشمنان به آخر خط رسیده و دیگر چیزی ندارند برای همین از هیچ توطئه‌ای برای براندازی نظام و ضربه به آن دریغ نمی‌کنند.
?استاندار به بصیرت مثال‌زدنی و حضور معنادار ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و افزود: مردم این حماسه عظیم و بی‌نظیر را در شرایطی خلق کردند که دشمن فتنه ایجاد کرده بود بنابراین این ملت شایسته بالاترین خدمات است و ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای خدمت‌ رسانی بهتر برای مردم و ایجاد نشاط عمومی است.
?وی از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواست از همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در فرصت تعطیلات نوروز استفاده شود.
?قناعت با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ ای و تصادفات در نوروز ۱۴۰۲ باید به حداقل برسد و در این راستا باید همه کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی بیش از گذشته فعال شوند، افزود: ایجاد شرایط و فراهم کردن زمینه‌های سفر برای همه مردم و همچنین تأمین ایمنی سفر و کاهش حوادث جاده‌ای از اهداف اصلی این ستاد است.
?استاندار با بیان اینکه پلیس راه، راهداری، هلال احمر، اورژانس و به ویژه فرمانداران باید تمرکز خود را بر امداد رسانی، حضور و کنترل ترافیک بگذارند، عنوان کرد: باید مسیرها، نقاط حادثه خیز و روزهای حساس شناسایی و اقداماتی انجام شود تا در این نقاط و روزها شاهد حوادث نباشیم.
?قناعت با اشاره به ضرورت آمادگی کامل اماکن مختلف استان برای اسکان مسافران، گفت: باید نظارت لازم در این بخش انجام شود.
?وی تأکید کرد: تنظیم بازار و تأمین اقلام ضروری هم از مباحث مهمی است که در این راستا جلسه‌ هماهنگی و تقسیم کار با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات برگزار خواهد شد.
?وی در ادامه بیان کرد: جلسه‌ای ویژه در راستای کاهش حوادث جاده‌ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری با حضور فرمانداران و اعضای کمیته حمل و نقل، امداد و نجات و کمیته انضباطی برگزار می‌شود.
?استاندار با اشاره به اینکه ایجاد استراحتگاه‌های موقت در ۳۰ کیلومتری شهرها از موضوعات کلیدی است که رضایت مسافران و کاهش تلفات تصادفات را در پی خواهد داشت، افزود: مجتمع‌های بین راهی برای ارائه خدمات به مردم در سفرهای نوروزی بسیار مهم است که باید مورد توجه لازم قرار گیرد.
?قناعت ادامه داد: برای دولت و مجموعه نظام، خدمات‌دهی در تعطیلات نوروز بسیار مهم است تا بتوانیم رضایت مردمی را با خدمت‌رسانی بهتر داشته باشیم‌.
?وی در خصوص موضوعات فرهنگی متذکر شد: آنچه موازین شرعی و قانونی است باید رعایت شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تذکرات لسانی مدنظر باشد و حتماً مراقب باشیم در این زمینه خوراک به رسانه‌های بیگانه ندهیم و در میدان دشمن بازی نکنیم.
?استاندار در ادامه سخنانش گفت: کشیک جرثقیل، اتوبوس جایگزین برای جابه جایی مسافران حادثه‌دیده، کشیک شرکت نفت و پیش‌بینی سوخت امدادی، کشیک شرکت بیمه و پزشکی قانونی، کشیک صنوف و امداد خودرو باید مدنظر قرار گیرد و برپایی سیاه چادرهای عشایری در ۳۰ کیلومتری شهرها بسیار حیاتی است.
?قناعت همچنین در این جلسه از حضور پررنگ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و همه دستگاه‌ها استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی گردشگری و صنایع دستی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان قدردانی کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور